دادگستری خوزستان: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از معوقات حق آلایندگی استان وصول شد

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با هماهنگی دادستان شهرستان تهران و رئیس کل دادگستری استان تهران، ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از معوقات مربوط به حق آلایندگی خوزستان از محل مطالبات شرکت‌های بهره‌بردار در استان در مرکز توقیف شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی امروز شنبه هشتم مهرماه در خصوص موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب در استان بیان کرد: در پی سفر اردیبهشت ماه سال جاری هیات دولت به خوزستان موضوع پرداخت معوقات آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان به عنوان مطالبه جدی و به حق مردم استان مطرح شد که دادگستری استان در راستای پیگیری حقوق عامه به این موضوع ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نماینده‌ای در سازمان امور مالیاتی از طرف دادگستری استان برای پیگیری این موضوع انتخاب شد، افزود: این موضوع در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مرتبط با واحدهای آلاینده و به موجب مواد ۲۱۲ الی ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط پیگیری شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: طبق ماده ۴۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، شرکت‌های بهره‌بردار در استان خوزستان باید حق آلایندگی را پرداخت کنند اما از پرداخت آن استنکاف کرده بودند.

دهقانی گفت: این مبلغ به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان واریز خواهد شد و برای هر شهرستان به نسبت جمعیت بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های توزیع می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: پیش از این نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و از فروردین تا تیرماه امسال، هزار میلیارد تومان از این معوقات وصول شده بود که جمع کل مبلغ وصول شده در دو مرحله طی سال جاری، به سه هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.