سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خوزستان باردیگر فعال شد

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از فعال شدن مجدد سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده استان خبر داد و گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات می‌توانند به این سامانه به آدرس www.Facility.udrc.ir مراجعه کنند.

به گزارش خورنا محمد جامع با اعلام این خبر گفت: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافتهای فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس www.Facility.udrc.ir برای مدتی امکان خدمات رسانی را نداشت، اما با بازگشایی آن، متقاضیان می توانند برای مراجعه به این سامانه وارد پروسه دریافت وام شوند.

وی اظهار کرد: متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه ویژه ثبت کدپستی خانه و تایید اینکه ملکشان در بافت فرسوده قرار دارد، به صورت مستقیم و برخط به بانکی که قرار است وام را دریافت کنند، متصل می شوند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: چنانچه دریافت تسهیلات از سوی این سامانه برای متقاضی تایید نشد، آنان می توانند به اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند.

وی بیان کرد: میزان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده ها و محلات مشمول طرح ها و برنامه های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

جامع افزود: برای دریافت این وام ها نیاز به سپرده گذاری نیست، نرخ سود وام در دوره مشارکت مدنی ۲۳ درصد می باشد ، مدت مشارکت مدنی براساس واحدهای مسکونی نوساز ۲۴ ماه اعمال می شود، به این معنا از کل مبلغ وام، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با نرخ سود صفر درصد محاسبه شده که سهم دولت در پایان دوران مشارکت مدنی تقسیط می شود وی افزود تقسیط و واگذاری مطالبات طرح بیش از یک واحد از واحدهای مورد مشارکت به نام متقاضی یا هر خریداری مشروط به تسویه نقدی مطالبات سهم منابع تخصیصی دولت به پروژه است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در مجموع نرخ میانگین سود وام ساخت مسکن در بافتهای فرسوده برای متقاضیان در ۱۱،۵ درصد است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان داشت: متقاضیان دریافت سند ملک در بافتهای فرسوده نیز می توانند طبق بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به سامانه www.Facility.udrc.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را در آن ثبت و کد رهگیری را دریافت کنند، اطلاعات آنان توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی شده و پس از تایید به اداره کل ثبت اسناد و املاک برای صدور سند ارسال می شود.