پاشینیان: پاکسازی قومی جمهوری آذربایجان در منطقه قره‌باغ/ارامنه به اجبار از این منطقه کوچانده می‌شوند

نخست‌وزیر ارمنستان هشدار داد: تحلیل‌ها نشان می‌دهد در روزهای آتی همه ارامنه قره‌باغ این منطقه را ترک خواهند کرد.

به گزارش خورنا و به نقل از «آرمن پرس» نیکول پاشینیان امروز پنجشنبه ۲۸ سپتامبر، ششم مهر گفت: مهاجرت ارامنه از قره‌باغ کوهستانی در نتیجه سیاست پاکسازی قومی جمهوری آذربایجان ادامه دارد. تحلیل‌ها نشان می‌دهد هیچ ارمنی‌ در روزهای آینده در این منطقه باقی نخواهد ماند. این اقدام مستقیم پاکسازی قومی و [سلب مالکیت] است. چیزی که مدتهاست درباره آن به جامعه بین‌المللی هشدار داده‌ایم.

وی افزود: اظهارات بازیگران بین‌المللی مختلف در محکومیت پاکسازی قومی جاری در قره‌باغ کوهستانی مهم است اما اگر اقدامات ملموسی انجام نشود، این اظهارات تنها به منظور ایجاد آمار اخلاقی برای (ثبت در) تاریخ تلقی خواهد شد.

نخست وزیر ارمنستان یادآور شد: کشورهای مختلف با صرف بیانیه و عدم اقدام تلاش می‌کنند فرصتی برای جدایی از این جنایت داشته باشند تا بعداً بتوانند بگویند «ما آن را محکوم کردیم».

پاشینیان تاکید کرد: اگر تصمیمات سیاسی و حقوقی اتخاذ نشود، این محکومیت‌ها به رضایت از آنچه در حال وقوع است، تبدیل خواهد شد.

وی در پایان گفت: وظیفه اصلی امروز دولت ارمنستان این است که پذیرای برادران و خواهران خود که به اجبار از قره‌باغ آواره شده‌اند، در نهایت توجه باشیم و اطمینان یابیم نیازهای ضروری آن‌ها برآورده می‌شود.