دستگیری یک شیاد سایبری در خوزستان/متهم دختران جوان را اغفال و به بیرون شهر منتقل می‌کرد

رئیس پلیس فتای خوزستان از دستگیری یک شیاد سایبری در استان خبر داد و گفت: متهم ضمن تهدید و ارعاب، اقدام به تجاوز به عنف کرده و از قربانیان عکس و فیلم می‌گرفت.

به گزارش خورنا سرهنگ علی حسینی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه خانمی مبنی بر هتک حیثیت و تهدید به انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتای خوزستان با بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، متهم را شناسایی و سپس با هماهنگی مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه، متهم را دستگیر و پس از بازجویی‌های تخصصی و پلیسی، متهم صراحتاً به تجاوز به عنف و اخذ تصاویر از این خانم شاکی اعتراف کرد.

وی ادامه داد: در بررسی تجهیزات هوشمند توقیفی از متهم توسط اداره ادله دیجیتال این پلیس، مشخص شد این مجرم متأهل، از طریق تلگرام در فضای مجازی با دختران جوان آشنا و با وعده‌های اغوا کننده مانند ازدواج، آنان را اغفال کرده و به بیرون از شهر منتقل می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: متهم در ادامه ضمن تهدید و ارعاب، اقدام به تجاوز به عنف کرده و از قربانیان عکس و فیلمبرداری می‌کرد و تاکنون در این زمینه چهار پرونده در پلیس فتا تشکیل شده است.

سرهنگ حسینی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که هویت‌های موجود در فضای مجازی اکثراً جعلی بوده و قابل اعتماد نیستند به همین دلیل هموطنان از هر گونه اعتماد و ایجاد رابطه با افراد ناشناس خودداری کرده و در هنگام مواجهه با موارد مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری گزارش دهند.