اخطار به ۶ پتروشیمی آلاینده در بندر ماهشهر

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان از صدور اخطاریه برای ۶ پتروشیمی آلوده کننده آب و هوا در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر خبر داد.

به گزارش خورنا فرهاد قلی‌نژاد اظهارکرد: برخی پتروشیمی‌ها همچنان پساب خود را به صورت مستقیم دردریا تخلیه می‌کنند که در این زمینه چهار پتروشیمی شناسایی شده است که اخطاریه برای آن‌ها صادر و مهلت رفع آلودگی نیز تعیین شده است.

وی در ادامه به پتروشیمی‌هایی آلایندگی هوا اشاره کرد و گفت: پس از پایش در این زمینه دو پتروشیمی آلاینده هوا شناسایی شد که اخطاریه و تعیین مهلت به این واحد‌ها نیز داده شده است.

معاون اداره کل محیط زیست خوزستان ادامه داد: علاوه پیگیری کیفری و قضایی، خسارت‌های وارده ناشی از آلودگی پتروشیمی‌ها به دریا، تالاب، هور و هوا نیز محاسبه و اخذ می‌شود.

قلی‌نژاد بیان کرد: دریافت خسارت از این صنایع عامل الزام‌آور خوبی است تا صنایع و به سمت تصفیه خانه فاضلاب و رفع مشکل آلودگی پساب صنایع خود بروند.

وی به ضرورت پایش صنایع بزرگ به ویژه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در راستای بررسی وضعیت زیست محیطی و نظارت بر کنترل آلاینده‌ها گفت: نظارت و پایش زیست محیطی اداره کل حفاظت محیط زیست بر صنایع مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر افزایش خواهد یافت و در بررسی‌ها، شرکت‌ها و صنایع آلاینده شناسایی و پیگیری لازم در کاهش و رفع آلودگی‌های محیط زیست صورت خواهد گرفت.