رودخانه دز ۲ جوان خوزستانی را بلعید

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: متاسفانه ۲ جوان ۱۸ و ۲۷ ساله طی ۲۴ ساعت اخیر جان خود را به دلیل غرق شدگی در رودخانه دز از دست دادند.

به گزارش خورنا روح الله بهشتی فرد با اعلام این خبر توضیح داد: عصر روز گذشته ۲۳ شهریورماه طی تماس شهروندی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش غرق شدن جوانی حدود ۲۷ ساله اهل و ساکن شهرستان هویزه در رودخانه دز اطلاع رسانی شد.

وی ادامه داد: پس از دریافت گزارش به سرعت اکیپ‌های امداد و نجات سازمان از ۲ ایستگاه عملیاتی شماره ۲ و مرکزی به محل حادثه واقع در تفریحگاه ساحلی دووه اعزام و جستجوها آغاز شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اظهار کرد: به دلیل نتیجه بخش نبودن جستجوها، اما پس از هماهنگی با مدیریت سد تنظیمی جهت پایین آوردن سطح آب جستجو در رودخانه دز توسط اکیپ‌های غواصی سازمان از صبح امروز جمعه در دستور کار قرار گرفت.

بهشتی فرد خاطر نشان کرد: در پایان عملیات غواصی، هنگام هشدار به شهروندان جهت فاصله گرفتن از رودخانه و بالا آمدن سطح آب توسط تیم‌های نجات غریق، مشاهده شد ۲ نفر در حوالی تفرجگاه ساحلی علی کله بدون توجه به صدای آژیر سد تنظیمی در وسط رودخانه گرفتار شدند که با سرعت توسط اکیپ غواصی سازمان و با همکاری اکیپ غریق نجات ساحل دووه نجات یافتند و به ساحل رودخانه منتقل شدند.

وی در ادامه با اشاره به دومین حادثه غرق شدگی در امروز گفت: عصر امروز جمعه ۲۴ شهریور ماه نیز در تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان گزارش روئیت نوجوانی حدود ۱۸ ساله اهل اهواز و ساکن دزفول واقع در ظلع شرقی رودخانه دز در نزدیکی پل پنجم اطلاع رسانی شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول افزود: دقایقی بعد با حضور آتش نشانان در محل گزارش شده، جسد یاد شده در حضور نیروی انتظامی از آب خارج و توسط آمبولانس به سازمان باغ بهشت منتقل گردید.

بهشتی فرد در پایان ضمن تاکید مجدد بر لزوم رعایت مسایل ایمنی در بوستان های ساحلی دزفول گفت: با وجود نصب تابلوهای هشدار دهنده و هشدارهای مکرر سازمان آتش نشانی مبنی بر رعایت اصول ایمنی و شنا نکردن در مکان‌های ممنوعه، متاسفانه باز هم شاهد حوادث تلخ در رودخانه دز هستیم که لازم است همشهریان محترم، گردشگران و میهمانان عزیز بر اهمیت این موضوع توجه نموده تا ایمن بمانند.