یک نماینده مجلس: شرکت ملی حفاری ایران را از فهرست واگذاری به بخش خصوصی خارج کنید

نماینده رامهرمز و رامشیر یادآور شد: آقای رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی به منظور پیشگیری از هر گونه تبعات اجتماعی و اقتصادی، نسبت به خروج نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست بنگاه های مشمول واگذاری به بخش خصوصی اقدام عاجل کنند.

به گزارش خورنا ابراهیم متینیان در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۱ شهریور مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: اربعینی که مقام معظم رهبری آن را معجزه اربعین تعبیر فرمودند و هر سال بر عظمت و شکوه آن افزوده می شود، جا دارد از میزبانی مردم شریف خوزستان، مجموعه مدیریتی و شورای تامین استان در که خلق این حماسه سنگ تمام گذاشتند، تشکر کنم.

وی ادامه داد: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم، ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی همه دولتمردان، می دانیم که نیت جنابعالی و تیم اقتصادی تان تلاش برای ساماندهی اقتصاد و بهبود معیشت مردم و مهار تورم است اما واقعیت این است که تغییرات ملموسی در متن جامعه و بازار مشاهده نمی شود مردم به شدت تحت فشار مسائل اقتصادی قرار گرفته اند و سفره آنها کوچکتر و قدرت خریدشان کاهش پیدا کرده است انتظار مردم از دولت انقلابی این است برای مهار تورم و افزایش شدید قیمت ها نسخه جدید و علمی ارائه دهد.

نماینده رامهرمز و رامشیر در مجلس گفت: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم تامین مسکن به ویژه مسکن جوانان و اقشار کم درآمد جامعه است. امروز در بسیاری از شهرها ۵۰ درصد درآمد هر خانواره صرف اجاره مسکن می شود متاسفانه در ۸ سال دولت قبل اقدامی برای ساخت مسکن انجام نشد و این امر باعث افزایش قیمت مسکن شد.

متینیان مطرح کرد: امروز تهیه مسکن برای بخش قابل توجهی از مردم به ویژه جوانان به رویایی تبدیل شده است اکنون که دولت سیزدهم وعده ساخت یک میلیون مسکن را داد انتظار مردم و نمایندگان این است که موضوع با جدیت بیشتری در دستورکار قرار گیرد و با توجه به شرایط اقتصادی جامعه وضعیت معیشتی بازنشستگان نیازمند تحول اساسی است.

وی تاکید کرد: در بیشتر کشورها دوره بازنشستگی، دوره نشاط و آرامش است اما در کشور ما متاسفانه بازنشستگان به دنبال شغل جدید و حتی کاذب هستند بنابراین ضرورت دارد با همسان سازی حقوق بازنشستگان شأن و کرامت این عزیزان حفظ شود.

این نماینده مجلس گفت: جناب آقای خاندوزی، وزیر اقتصاد اصلاح نظام بانکی یکی از ضرورت های روز کشور است بانک ها با ظاهری شرعی و محتوایی ربوی نه تنها در خدمت اقتصاد کشور نیستند بلکه بعضا مشکلاتی را نیز در اقتصاد ایجاد می کنند اصلاح نظام بانکداری امری ضروری و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

متینیان بیان کرد: خوزستان قهرمان و صبور تنی خسته داشته که با سفرهای مکرر رئیس جمهور محترم و مسئولین ارشد نظام امید خود را باز می یابد تا با اجرای کامل و دقیق مصوبات سفرهای دولت در مدار توسعه قرار گیرد، خبری که اخیرا موجب نگرانی مردم و مسئولین استان شده است موضوع خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران است. این شرکت با ایجاد حدود ۲۰ هزار شغل مستقیم و ۱۰ ها هزار شغل غیر مستقیم و بیش از ۷۰ دکل حفاری بزرگترین شرکت فعال در صنعت نفت بوده که در شرایط تحریم در افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک نقش مهمی داشته و دارد.

وی اظهار داشت: این شرکت در سال های اخیر به خاطر تصمیمات نادرست در فهرست شرکت های مشمول واگذاری قرار گرفته است، تجربه ناموفق واگذاری شرکت های بزرگی مانند لوله سازی اهواز، نیشکر هفت تپه و ماشین سازی اراک و هزینه های زیاد بازگشت این شرکت ها به بدنه دولت ایجاب می کند در مورد واگذاری این شرکت به بخش خصوصی تامل و تجدید نظر شود. دولتی ماندن این شرکت موجب امنیت شغلی و اجتماعی و واگذاری آن تشدید مشکلات و نارضایتی و چالش های فراوانی خواهد داشت.

نماینده رامهرمز و رامشیر یادآور شد: با توجه به جایگاه شرکت در زنجیره تولید و توسعه میادین نفتی و گازی و نقش کلیدی آن در پاسخگویی به مطالبات مردم شریف خوزستان اینجانب به نمایندگی از مردم و مسئولین استان خوزستان از رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی تقاضا داریم به منظور پیشگیری از هر گونه تبعات اجتماعی و اقتصادی نسبت به خروج نام شرکت ملی حفاری ایران از فهرست بنگاه های مشمول واگذاری به بخش خصوصی اقدام عاجل کنند.

متینیان در پایان گفت: مردم شهرستان رامهرمز و رامشیر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده و از ارزش های انقلاب دفاع کرده اند، خدمت نظام در این دو شهرستان بر کسی پوشیده نیست اما توسعه شهرستان ها متناسب با شأن مردم شریف فاصله بسیار دارد.