انتقاد مقتدی صدر از رفتار برخی عراقی‌ها در پیاده‌روی اربعین: به زائران ایرانی و عربستانی بی حرمتی نکنید

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که برخی از عراقی‌ها رفتار نامناسبی در ارتباط با زوار ایرانی و عربستانی در پیاده‌روی اربعین در پیش گرفته‌اند که اینگونه رفتارها شایسته نیست.

به گزارش خورنا و به نقل از آرتی عربی، مقتدی صدر در این بیانیه با اشاره غیر مستقیم به تنش و درگیری در استان کرکوک، نوشت: «ما عراقی‌ها بار دیگر به دعواهای عشیره‌ای و قبیله‌ای و سیاسی و طائفی روی آورده‌ایم؛ اما موضوع عجیب این است که این تنش‌ها به میان موکب‌ها و زوار امام حسین علیه السلام کشیده شده است؛ همچون بی حرمتی به برخی زائران ایرانی یا پرچم کشورشان یا بی حرمتی تندروها به زائران خلیجی به خصوص سعودی و یا بی حرمتی به موکب فلان حزب و فلان جریان».

مقتدی صدر سپس نوشت: «پس شعار الحسین یجمعنا کجا رفت؟».

در ادامه بیانیه مقتدی صدر آمده است: «همه اینها زشت شرم آور و حتی حرام است، امام حسین علیه السلام برای همه گروههاست، برای هر فردی که دوستدار اصلاح و بیزاری از فساد است.

او افزود: «هرکس به هر زائری با هر وابستگی، مذهب، عقیده، نژاد، ایدئولوژی و کشورش تعرض کند یا بعثی است، یا به بهانه ملی‌گرایی و سیاسی تفکر شوم تفرقه میان مسلمین و انسان‌ها از طریق بی حرمتی به زوار یا پرچم‌هایشان که نماد ملت‌هاست نه حکومت‌ها و نشر فتنه را دنبال می‌کند».

رهبر جریان صدر سپس تأکید کرد که همه زوار اربعین امام حسین (ع) برابر هستند و هیچ کس بر دیگری جز در تقوا برتری ندارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *