آتش نشانی دزفول: شمال رودخانه دز برای شنا کردن مناسب نیست

رئیس سازمان آتش نشانی دزفول گفت: هیچگونه امکانات ایمنی و نجات در شمال رودخانه دز به ویژه منطقه چال کندی، کوپیته و تال خانی وجود ندارد و شناکردن در این مناطق توصیه نمی‌شود.

به گزارش خورنا روح الله بهشتی فرد گفت: وظیفه ایمنی سواحل در حوزه نجات غریق بر عهده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نیست، ولی از نظر اخلاقی دغدغه ایمنی و پیشگیری از خطرات احتمالی غرق شدگی را داریم.

وی افزود: قول مساعدی از سوی شهردار و شورا درخصوص تجهیز و تامین نیروی متخصص و ناجی غریق برای ساحل رودخانه دز داده شده است.

بهشتی فرد ادامه داد: برنامه‌های متعددی در این خصوص تدارک دیده شده است، ولی باید عزم جدی در این خصوص باشد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با تاکید بر اینکه این سازمان و شهرداری صرفا متولی ایمنی و تامین هزینه‌های خدمات نیستند، اضافه کرد: امور آب سازمان آب و برق خوزستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره کل ورزش و جوانان، هلال احمر، فرمانداری و دیگر دستگاه‌ها نیز به اندازه شهرداری در این خصوص مسئول هستند.

وی می‌گوید: مسئولان دستگاه‌های مربوط توجه ویژه‌ای به نکات مطرح شده داشته باشند.

بهشتی فرد گفت: افرادی که با فن شنا آشنایی ندارند به هیچ عنوان بدون رعایت نکات ایمنی و جلیقه نجات وارد رودخانه نشوند.

وی ضمن خوش آمد به همه گردشگران درون استانی و برون استانی که برای شنا و تفریح در رودخانه زلال و خنک دز وارد دزفول می‌شوند، افزود: نباید فراموش کنیم که هر رودخانه‌ای برای آب تنی ایمن نیست.

بهشتی فرد ادامه داد: در واقع رودخانه‌ها به خاطر جریان شدید آب محل مناسبی برای شنا کردن نیستند، بنابراین تاکید می‌شود اشخاصی که مهارت شنا کردن در رودخانه دز را ندارند، بدون توجه به خطرات و نکات ایمنی و بدون جلیقه نجات به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: هیچگونه امکانات ایمنی و نجات در شمال رودخانه دز به ویژه منطقه چال کندی، کوپیته و تال خانی وجود ندارد و شناکردن در این مناطق توصیه نمی‌شود.

بهشتی فرد گفت: افرادی که به هشدار‌ها توجه ندارند باید از حداقل امکانات ایمنی یعنی جلیقه نجات برخوردار باشند.

وی افزود: شهرداری در همه بوستان‌های ساحلی به ویژه دولت، علی کله، دووه، رعنا و ولیعصر تابلو‌های شنا کردن ممنوع نصب کرده است.

بهشتی فرد ادامه داد: فقط در کانال انحرافی بوستان ساحلی رعنا و علی کله مکانی به نسبت ایمن برای شنا وجود دارد که با توجه به خطرات احتمالی باید با حضور ناجی غریق استانداردسازی شود/صداوسیما