کشف بیش از ۲ هزار فرآورده دارویی غیرمجاز از عطاری‌های رامهرمز‌

سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامهرمز از کشف بیش از دو هزار قلم فرآورده دارویی غیر مجاز و قاچاق از عطاری های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خورنا ستار‌ جمشیدی نسب با اعلام این خبر توضیح داد: در بازرسی مشترک کارشناسان بهداشت و درمان و پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیش از دو هزار قلم فرآورده دارویی غیرمجاز و قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه فروش داروهای گیاهی صرفا با نسخه پزشک و در داروخانه‌ها مجاز است افزود: فروش گیاهان دارویی نیز در عطاری‌های دارای مجوز در صورتی مجاز است که گیاهان به شکل اولیه و بدون هرگونه تغییری در حالت آنها عرضه شوند، به عنوان مثال گیاهان نباید پودر شده باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامهرمز یادآور شد: با توجه به افزایش و گرایش افراد نسبت به طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی، افراد باید حتما علاوه بر اینکه از مراکز مجاز، گیاهان مورد نظر را تهیه می‌کنند به اقلام بسته‌بندی، سیب سلامت و پروانه ساخت که به شکل یک عدد دو رقمی، ممیز و یک عدد پنج رقمی است، توجه داشته باشند.

جمشیدی نسب در پایان گفت: سلامت مردم خط قرمز ما است و در این خصوص با متخلفین هیچ گونه تعارفی نداریم و از طریق مراجع ذی‌صلاح، پیگیری‌ها و برخورد قانونی را اعمال خواهیم کرد.