یک نماینده مجلس: وعده وام ازدواج و تولید تو خالی به جوانان ندهید/صادقانه به مردم بگوییم که پول نداریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت باید دایره انتخاب خود را گسترده‌تر کند و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند افزود: البته اگر نظریه اقتصادی مطابق با حل مشکلات اقتصادی خود نیز نداشته باشیم روش اجرای مناسب و انتخاب افراد شایسته و کاردان هم برای اجرا نخواهیم داشت و شرایط فعلی همین می شود که مردم ناراضی هستند.

به گزارش خورنا فریدون عباسی دوانی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۲ مردادماه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: امروز ۲۲ مرداد ماه روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی است، از تمام آحاد ملت ایران سپاسگزارم که در چارچوب تشکل های قانونی تاکنون صبورانه کاستی‌ها را برطرف کرده اند و امیدوارم قوای سه گانه به گونه‌ای رفتار کنند که رفع مشکلات مردم در اولویت باشد تا در آینده شاهده مشارکت اجتماعی بیشتر مردم در پیشرفت کشور باشیم.

نماینده کازرون و کوه چنار در مجلس ادامه داد: پیشاپیش سال گشت ورود آزادگان سرافراز را به میهن اسلام را ارج نهاده و خداوند را برای عزتی که به ما داد شاکر هستیم؛ نزدیک به ۲۰ سال است که سیاسیون در جامعه ما روش سعی و تلاش را در مد نظر قرار داده‌اند و روش سعی و خطا را در پیش گرفته‌اند و بدون مدون کردن نظریه‌های اجتماعی و اقتصادی و با پایمال کردن گذشته و فرار به آینده شعاری بدون پشتوانه علمی شخصیت‌هایی که فرصت کافی برای کسب مهارت نداشته اند را در راس اجرایی کشور می‌گمارند، استمرار این روش نا کارآمد و بدون راهبرد بی تردید ما را در اینده با مخاطراتی جدی تر روبرو خواهد کرد.

وی بیان کرد: لازم و ضروری است علایق و سلائق مختلف در چارچوب نظام جمهوری اسلامی قانون اساسی را مبنا قرار داده و تشکیلات دائمی خود را با اعلام اساسنامه، مواضع و نظریه‌های دقیق فرهنگی، اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی و انچه دستاورد فکر مثبت بشری است را بنا نهاده و از عَلم کردن شخصیت‌هایی که ظرفیت های لازم حکمرانی را ندارند پرهیز کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: حوادثی که در ۲۰ سال اخیر شاهد آن بوده ایم ریشه در عدم توجه به آموزش و پرورش به خصوص به محور اصلی آن یعنی انتخاب نامناسب معلمان و غافل شدن از حفظ کرامت آنان دارد.

عباسی تصریح کرد: در این روزها که دشمنان کشور تمام توان علمی و تجارب شیطانی خود را برای از بین بردن اقتدار ایران به عنوان کالبد اسلام ناب به کار گرفته اند باید لشکر اساتید دانشگاه ها و حوزه های علمیه با حل مشکلات کشور آشتی کنند، دنیای تولید و استکبار ستیزی را بلندتر از گذشته فریاد بزنند.

وی ادامه داد: دولت باید دایره انتخاب خود را گسترده تر کند و از مشاوران کارآزموده تر استفاده کند، زمان به زودی از دست می رود، صادقانه به مردم بگوییم پول نداریم وعده وام ازدواج و وام تولید توخالی ندهیم و دل جوانان و تولید کنندگان را خون نکنیم.

نماینده کازرون یادآور شد: اگر لایحه بودجه می آورید و مجلس آن را تصویب می کند، درصدی را برای سفرهای استانی بگذارید و به آن پایبند باشید، در غیر این صورت نوشتن برنامه ۵ ساله هفتم و لایحه های بودجه در ۵ سال چه معنایی دارد؟ اگر نظریه اقتصادی مطابق با حل مشکلات اقتصادی خود نداشته باشیم روش اجرای مناسب و انتخاب افراد شایسته و کاردان برای اجرا نخواهیم داشت و شرایط فعلی همین می شود که مردم ناراضی هستند.

عباسی  در ادامه افزود: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود، از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: نمایندگان مجلس، بیایید به وظایف قانونگذاری بیشتر از قبل توجه کنیم، فشار مضاعف را تحمل کنیم و کاستی‌های حوزه انتخابیه را با پیگیری برطرف نماییم و تلاش کنیم مدیران دولتی مسئولیت پذیرتر و شجاع شوند تا کار مردم در روال منطقی، قانونی و با زمان بندی مناسب حل شود. در شرایط فعلی اقتصادی تهدیدات موجود و پیش رو نیاز است که مطالبه‌گران اجتماعی واقعی توقعات مردم را بالا نبرند و موارد قابل اجرا و شدن را با شورای برنامه ریزی فرمانداری ها مطرح و با آنها همکاری کنند.