آتش‌ سوزی در واحد نمک‌ زدایی شرکت نفت و گاز اروندان: یک کشته و ۵ مجروح

شرکت نفت و گاز اروندان از آتش سوزی ظهر امروز یکشنبه هشتم مردادماه در واحد فرآورش و نمک زدایی غرب کارون خبر داد و افزود: در این حادثه یک نفر از کارگران پیمانکاری شرکت و ۵ نفر دیگر مصدوم شدند.

به گزارش خورنا شرکت نفت و گاز اروندان در توضیح جزئیات این حادثه عنوان کرد: ظهر امروز یکشنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در هنگام انجام تعمیرات در واحد فرآورش و نمک زدایی غرب کارون و حین عملیات جوشکاری، آتش سوزی در یکی از تفکیک گرها رخ داد، که در این حادثه متأسفانه یک نفر از کارگران پیمانکار جان باخت و ۵ نفر دیگر مصدوم شدند.

در همین خصوص با اقدام فوری تیمهای آتش نشانی و امدادی آتش سوزی به صورت کامل مهار و سه نفر از حادثه دیدگان به صورت سرپایی مداوا شدند و ۲ نفر دیگر که دچار سوختگی شدید بودند نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

اکنون با حضور مدیرعامل و مدیران مربوطه و همچنین فرماندار هویزه و نیروی انتظامی در صحنه حادثه، ابعاد و علل آن در حال پیگیری بوده که متعاقباً اطلاع رسانی خواهد گردید.

همچنین کلیه دستورات لازم در جهت کمک رسانی به حال مصدومین از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ابلاغ شده است و در همین خصوص کمیته تحقیقی ویژه این حادثه تشکیل گردید.

شرکت نفت و گاز اروندان در پایان نیز افزود: ردیف سوم از تاسیسات غرب کارون جهت انجام تعمیرات اساسی از قریب ۲۰ روز گذشته از مدار تولید خارج شده بود، بدین جهت این حادثه در روند تولید این کارخانه اختلالی ایجاد نکرده و روند تولید به شکل طبیعی خود استمرار دارد.