برق گرفتگی یک کودک اهل شوش در موکب عزاداری

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان از حادثه برق گرفتگی برای کودک ۸ ساله اهل شوش در یک موکب عزاداری خبر داد و گفت: نکات ایمنی و بهداشتی باید در دستورکار خادمین اماکن مذهبی قرار بگیرد.

به گزارش خورنا عارف اصل شرهانی در بیان جزئیات این خبر گفت: شب گذشته در ساعت ۲۲:۵۰ در پی تماس با مرکز ۱۱۵ شوش و درخواست کمک برای حادثه برق گرفتگی کودک ۸ ساله در موکب عزای حسینی در منطقه شهدای این شهرستان، یک تیم تخصصی عملیاتی اورژانس به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: آمبولانس کد یک شهری شوش پس از رسیدن بر بالین بیمار با کودک بدون هیچگونه علایم حیاتی مواجه می‌شوند، که بلافاصله عملیات احیای قلبی تنفسی برای وی انجام می گیرد که خوشبختانه به واسطه تلاش مجدانه همکاران عزیزمان این عزادار نوجوان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام جان دوباره گرفت.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی خوزستان تصریح کرد: کودک پس از انجام احیا و برگشت علایم حیاتی توسط کارشناسان اورژانس آقایان محمد ذاکر و احمد محمدی با حال عمومی مطلوب به بیمارستان نظام مافی شهر شوش تحویل داده شد.

شرهانی در پایان ضمن اشاره به اینکه مواکب حسینی به صورت موقت دایر می گردند و نظارت بر رعایت تمام نکات ایمنی کمتر اتفاق می افتد از مسئولین هیئات مذهبی و مواکب حسینی درخواست کرد که نکات ایمنی ضروری در خصوص برق، سازه، سیستم های سرمایشی و پخت و پز و همچنین سلامت و بهداشت غذایی در دستورکار خادمین عزیز اماکن مذهبی قرارگیرد تا شاهد هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات عزاداری در ماه‌های محرم و صفر باشیم.