طیبی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان شد/ آیا گرانی‌ها در بازار استان برطرف می‌شود؟

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان امروز سه شنبه ۲۷ تیرماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در این مراسم مهدی طیبی به عنوان مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان خوزستان معرفی و از تلاشهای نعمت الله بیرانوندی مدیرکل پیشین نیز تقدیر شد.

بنابر این گزارش در ابتدای این مراسم مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به مسئولیت چهارساله خود در استان گفت: در این مدت شش هزار و ۸۰۰ گشت مشترک، ۳۲ هزار و ۵۱۶ بازرسی و هشت هزار و ۸۴۶ واحد متخلف در استان شناسایی شد.
نعمت الله بیرانوندی افزود: همچنین از مجموع ۴۰۰ هزار پرونده مربوط به کالاهای فاسد و غیر بهداشتی که در سامانه امحا استان ثبت شده است تاکنون نزدیک به نیمی از پرونده ها اجرایی شده است.

وی در پایان بحث قاچاق کالا را یکی از معضلات اصلی استان خوزستان دانست و تصریح کرد: در طول چهار سال گذشته حدود چهار هزار و ۱۱۶ پرونده قاچاق توسط اداره کل تعزیرات حکومتی استان خوزستان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

در ادامه این مراسم نیز رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی در زمینه رسیدگی به تخلفات صنفی، کنترل بازار و مبارزه با قاچاق گفت: مردم از تعزیرات حکومتی انتظار دارند که برخورد با متخلفان صنفی تنها منوط به جرائم نقدی نباشد بلکه مجازات‌های اثر گذارتری نیز مانند تعطیل کردن واحدهای متخلف را نیز در برنامه کاری خود داشته باشند تا متخلفان به تخلف خود ادامه ندهند و مردم نیز این افراد را بشناسند.
علی دهقانی افزود: البته در کنار این مجازاتهای بازدارنده باید بحث حضور میدانی و کنترل گری بازار برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها نیز از اولویت‌های اصلی سازمان تعزیرات حکومتی باشد.

وی در پایان بر سرعت تعیین تکلیف کالاهای ضبط شده موجود در انبارهای اموال تملیکی استان نیز تاکید کرد
احمد جعفری نسب معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این مراسم گفت: برطبق قانون علاوه بر بازرسان سازمان تعزیرات باید ضابطین قوه قضاییه، بازرسان صمت، اتاق اصناف و جهاد کشاورزی نیز در زمینه کشف تخلفات اقتصادی، صنفی و قاچاق کالا ورود کرده و این تخلفات را با مدارک و مستندات کافی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی قرار دهند.

وی در پایان بر رعایت ضوابط قیمت گذاری در انواع کالاها و خدمات نیز تاکید کرد و یادآور شد: بحث مبارزه با گران فروشی باید از مبدا واردات یا تولید صورت بگیرد و اگر این کار به درستی انجام نشود به طور قطع نمی‌توان انتظار یک قیمت گذاری مناسب در بخش خرده فروشی‌ کالاها را داشت.

در بخش پایانی این مراسم نیز مهدی طیبی مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: حتما باید صحبت‌ها و برنامه‌های بنده در میدان عمل نمود پیدا کند که این مهم بی‌گمان در سایه همکاری و حمایت‌های سایر دستگاه متولی در این زمینه تحقق پیدا خواهد کرد.

به گزارش خورنا مهدی طیبی پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان بوده و امیدواریم که در مسئولیت جدید خود در خوزستان بتواند وضعیت گرانی‌های سرسام آور فعلی در بازار این استان را با برنامه‌ریزی و عملکرد مناسب ساماندهی کند.