یورش طرفداران جریان صدر به دفاتر حزب ‌الدعوه عراق

حامیان جریان صدر دفاتر حزب الدعوه را در مناطقی در مرکز و جنوب عراق بستند و جمله «به دستور فرزندان صدر بسته شد» را روی دیوار‌های آن مراکز نوشتند.

به گزارش خورنا العربیه نوشت: حامیان جریان صدری دفاتر حزب الدعوه را در مناطقی در مرکز و جنوب عراق بستند و جمله «به دستور فرزندان صدر بسته شد» را روی دیوارهای آن مراکز نوشتند .

با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز بحران میان جنبش صدری و حزب الدعوه عراق، بروز بحرانی جدید بار دیگر اختلافات میان طرفین را شعله‌ور ساخت.

حامیان جریان صدری، شامگاه شنبه ۲۴ تیر پس از اهانت یکی از رهبران «چارچوب هماهنگی» به پدر مقتدی صدر، رهبر این جریان، به دفاتر حزب الدعوه در چندین استان عراق یورش بردند.

به گزارش سایت «السومریه نیوز»، یک منبع امنیتی یکشنبه ۲۵ تیر گفت که عناصر ناشناس، مقر این حزب در نجف را با «آر پی جی» هدف قرار دادند.

دستور فرزندان صدر

حامیان جریان صدری همچنین دفاتر حزب الدعوه را در مناطقی در مرکز و جنوب عراق بستند و جمله «به دستور فرزندان صدر بسته شد» را روی دیوارهای آن مراکز نوشتند.

همزمان نیروهای امنیتی، در بحبوحه نگرانی از تشدید درگیری‌ها میان هواداران دو طرف، پس از عقب‌نشینی حامیان جریان صدری از این مراکز، حضور خود را در برابر مراکز حزب الدعوه تقویت کردند.

این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که حسن العذاری، از فرماندهان جریان صدری در صفحه فیسبوک خود نوشت که «حزب الدعوه، محمد محمد صادق صدر را به همکاری با نظام صدام حسین متهم کرده است.»

العذاری تصریح کرد که «چنین اقدامی با هدف ایجاد شک در صداقت مرحوم صدر و شبه در فعالیت‌های جریان صدری» انجام می‌شود.

موضع المالکی

از سویی نوری المالکی، دبیر کل حزب ‌الدعوه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: «این اظهارات عجیب است و اتهامات وارده به حزب الدعوه و مبلغان آن، به اهانت به مرحوم محمد الصدر و حملات روز گذشته به مقر حزب، اقداماتی تاسف‌آور است که موجب خشنودی دشمنان عراق و دشمنان مکتب صدری شد و در راستای منافع مردم عراق و پیروان یک مذهب قرار ندارد.»

اعضای گروه شبه‌نظامی «تیپ‌های السلام»، وابسته به مقتدی صدر طی دو هفته گذشته در بصره اقدام به رژه کردند و صدها نفر از وابستگان این گروه با در دست‌داشتن سلاح‌های سبک و متوسط در خیابان‌ها و محله‌های شهر ظاهر شدند.

پیشتر، مقتدی صدر در اوت سال گذشته پس از درگیری‌ها در منطقه سبز بغداد فعالیت این گروه را متوقف کرده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *