عضو حوزه علمیه: مبلغان دینی توپخانه نظام جمهوری اسلامی هستند

یک استاد حوزه علمیه گفت: اگر می‌خواهید مردم را در جبهه انقلاب فعال نگه دارید روضه را توسعه دهید زیرا دشمنان جوابی برای روضه ندارند و مهم‌ترین حربه ما روضه است و دهه اول محرم بزرگ فرصت روضه خوانی است.

به گزارش خورنا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در هم‌اندیشی بزرگ آموزشی و معرفتی بانوان مبلغ که امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به انقلاب امام حسین(ع)، اظهار داشت: انقلاب ما نیز در ادامه انقلاب امام حسین(ع) بوده و باید به میدان تبلیغ بیاییم.

وی استفاده از نیروهای توانمند و قوی را مورد توجه قرار داد و افزود: باید با دقت و وسواس وارد تبلیغ شویم و کارشناسان وارد این حوزه شوند و اجازه فعالیت کسانی که اعتقادی به انقلاب و اسلام ندارند را ندهیم.

این استاد حوزه، مبلغان را توپخانه نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: مبلغان باید راه و مسیر را از رهبری بگیرند و بدون مطالعه و تحقیق و شناسایی مخاطب، تبلیغ نکنند زیرا این امر بسیار مهم و حساس بوده و نیاز به تیزهوشی و دقت دارد.

وی ادامه داد: برای تبلیغ باید شرایط جامعه را به ‌خوبی بشناسیم و علل و عوامل هر گونه هنجارشکنی را بشناسیم تا بتوانیم دردها را درمان کرده و با دید باز جریان‌های جامعه را رصد کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی تأکید کرد: کسانی که در رأس امور هستند و وجوب دین مانند امر معروف و نهی از منکر را نادیده می‌گیرند باید اخراج شده و مسئولیت آن‌ها سلب شود و اقامه کنندگان و اشاعه کنندگان منکر را حذف کنیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه کار فرهنگی بدون کار کارشناسی و نظارت انجام می‌شود و به‌صورت گسترده از این افراد حمایت می‌شود، در صورتی‌که همین کارها سبب دور شدن مردم از دین و نظام شده است و باید جلوی این افراد گرفته شود.

سخنران مذهبی تأکید کرد: دشمن با کار قوی در حال سست کردن باورهای مردم است و ما عمل‌کنندگان به منکر را اشتباه شناسایی کرده‌ایم و مردم را بازخواست می‌کنیم؛ در حالی‌که مسئولین عمل‌کننده به منکر را باید بازخواست کنیم.

وی از طلاب و مبلغان خواست حُرگونه عمل کنند و گفت: مبلغان باید مقتل خوانده و روضه بخوانند و اجازه ترویج روضه‌های دروغ را ندهند و علل و عوامل و اتفاقات روز عاشورا و پیامدهای روز عاشورا را به مردم بگویند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی بیان کرد: به برکت عاشورا و مطالعه سیره امام حسین(ع) می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید روضه‌های خانگی را حیا کنیم و روضه می‌تواند جامعه را پاک ‌کند و متأسفانه روضه خوانی امروز در خانه برخی بزرگان برگزار نمی‌شود.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) اولین روضه‌خوان‌ها بودند و نباید نسبت به روضه‌خوانی کم گذاشت و تمام بزرگان در کنار درس اخلاق، روضه می‌خواندند و کسانی که در این عرصه کم‌کاری کنند باید در روز قیامت جوابگو باشند.

این استاد حوزه، مانع سلوک را گناه عنوان کرد و گفت: گریه بر امام حسین(ع) گناه کبیره را پاک می‌کند و مقام معظم رهبری کربلا را شامل عقلانیت معاد، عزت و حماسه و عاطفه و عشق می‌دانند و باید کربلا را با این سه بخش بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان واقعی جامعه و دین را بشناسید تا بتوانید نور هدایت را روشن کنید و اگر می‌خواهید مردم را در جبهه انقلاب فعال نگه دارید روضه را توسعه دهید زیرا دشمنان جوابی برای روضه ندارند و مهم‌ترین حربه ما روضه است و دهه اول محرم بزرگ فرصت روضه خوانی است.

حجت اسلام والمسلمین مؤمنی رعایت قوانین روضه را یادآور شد و گفت: اصل بر تبلیغ است و در روضه تمام حقایق به‌صورت مستند و معقول باید بیان شود و بدانید در روز عاشورا آنقدر وقایع غیرانسانی اتفاق افتاده است که نیاز به ‌دروغ نیست.