وعده یک مقام مسئول: با مشاوران املاک متخلف در خوزستان برخورد می شود

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای ساماندهی مشاوران املاک، با مشاوران املاک متخلف برخورد شده و به تعزیزات حکومتی معرفی می شوند.

به گزارش خورنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی محمد جامع در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خوزستان اظهار داشت: با هدف ساماندهی مشاوران املاک استان کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات استان خوزستان تشکیل شده است تا طبق طبق قانون با متخلفان برخورد و از تضییع حق شهروندان جلوگیری شود.

وی از عزم جدی این اداره کل برای ساماندهی مشاوران املاک متخلف خبر داد و اظهار کرد: در طرح برخورد با مشاورین املاک متخلف با ۶ مورد تخلف مشاورین برخورد می شود که نداشتن پروانه کسب و نداشتن برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات محسوب می شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: دریافت کد رهگیری بدون پرداخت هزینه اضافی در قبال آن، دریافت حق کمیسیون طبق تعرفه ابلاغی و صدور رسید در قابل پرداخت حق کمیسیون از دیگر مواردی است که باید مراجعه کنندگان به مشاوران املاک مد نظر داشته باشند.

جامع در پایان تاکید کرد: این اداره کل اقدامات جهادی در حوزه مسکن را مطابق مصوبات شورای مسکن استان، مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و ابلاغیه رئیس جمهور در راستای ساماندهی املاک در دستور کار قرار داده است بطوری که با همین اقدامات مهم شاهد کنترل و ریزش قیمت‌ها هستیم.