به علت خرابی خودروی آتش‌نشانی، مردم آتش سوزی‌ “ده شیخ” ایذه را مهار کردند/ یک مسئول: پمپ خودروی آتش نشانی در دست تعمیر است

روز گذشته دوراهی ده شیخ بخش سوسن در شهرستان ایذه طعمه حریق شد و دامنه این آتش سوزی تا روستاهای سربوران و یگاوی گسترش یافت که به علت خرابی خودروی آتش نشانی، این آتش سوزی توسط اهالی منطقه خاموش شد

ایلنا: در ادامه آتش سوزی‌های تابستانی، عصر دیروز، دوراهی ده شیخ بخش سوسن شهرستان ایذه طعمه حریق شد و دامنه این آتش سوزی تا روستاهای سربوران و یگاوی گسترش یافت که پس از ساعت‌ها تلاش توسط اهالی منطقه خاموش شد.

اهالی این مناطق می‌گویند: اگر حضور به موقع مردم در خاموش کردن حریق اتفاق نمی‌فتاد، آتش سوزی پیش روی زیادی می‌کرد.

یکی از این اهالی به ایلنا گفت: خودروی آتش نشانی به علت خرابی بلا استفاده مانده است. در چند روز گذشته نیز چند حادثه آتش سوزی دیگر در روستاهای بخش سوسن از جمله لولو و دیگر روستاها شکل گرفت که متاسفانه به علت خرابی خودروی آتش‌نشانی فقط با کمک اهالی آتش سوزی‌ها اطفا شده‌اند.

اهالی می‌گویند: با توجه به گستردگی و تعدد زمین‌های کشاورزی و پراکندگی روستایی در بخش سوسن، تلکیف مردم در چنین مواقعی چیست؟ آیا مردم باید به شکل داوطلبانه وارد عمل شوند و جان خود و خانواده‌های شان را به خطر بیندازند؟

یک فعال رسانه‌ای در این بخش به ایلنا گفت: باید علت را جویا شد که در دوراهی ده شیخ که محل شالیکاری نیست به چه علت آتش سوزی اتفاق افتاده است و چه برخوردی قرار است با این رفتارهای خطرآفرین و عاملان آن صورت گیرد تا با جان و مال مردم اینگونه بازی نشود.

حسین مرادی بخشدار سوسن با تایید خرابی ماشین آتش نشانی این بخش گفت: در جریان این آتش سوزی نیستم ولی چند روز پیش در مسیر بازگشت به ایذه، شخصا با یک مورد آتش سوزی بسیار خطرناک مواجه شدم و متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که تا فرهنگ سازی نشود، روند آتش سوزی‌ها ادامه خواهد داشت.

او افزود: به دلیل تداوم آتش سوزی‌ها و کوهستانی بودن منطقه، پمپ ماشین آتش نشانی خراب شده که در دست تعمیر است، در تلاشیم چند دستگاه تانکر آب برای پشتیبانی نیز خریداری کنیم.