شگردهای خاص یک کلاهبردار جوان در بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از دستگیری یک کلاهبردار ۲۱ ساله با ادعای داشتن پارتی و نفوذ در بین مقامات بالا خبر داد و گفت: این فرد با وعده استخدام در شغل‌های خیالی دولتی از مردم کلاهبرداری می کرد.

به گزارش خورنا و به نقل از دادگستری استان هرمزگان، علیرضا احمدی منش با اعلام این خبر تصریح کرد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار ۲۱ ساله با غصب عنوان جعلی دفتر رهبرمعظم انقلاب و مسئولان وزارت اطلاعات، به ۲۰۰ نفر وعده استخدام در شغل‌های دولتی داده بود.

وی ادامه داد: این کلاهبردار همچنین ۲ و نیم میلیارد تومان به بهانه خرید ملک مرتبط با شغل های وعده داده شده، از فردی کلاهبرداری کرده است.

دادستان مرکز استان هرمزگان یادآورشد: بر اساس اعلام اداره کل اطلاعات هرمزگان، این کلاهبردار برای جلب اعتماد افراد، اطلاعات زیادی از فضای مجازی دریافت می‌کرد و از خبرهای مهم مطلع بود.

احمدی منش گفت: قانونگذار بر اساس ماده ۵۳۶ قانون مجازات اسلامی، برای جعل اسناد تا ۲ سال، ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامی برای غصب عنوان تا ۲ سال و با توجه به قانون تشدید مجازات ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری تا ۱۰ سال مجازات حبس درنظر گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این پرونده با توجه به تعدد جرم، قانونگذار دستگاه قضایی را به صدور حداکثر مجازات مکلف کرده است.