وزارت کشور: سوگیری انتخاباتی ‌از فرمانداران پذیرفتنی نیست/ شب انتخابات هم فرماندار تغییر می‌دهیم

مدیرکل سیاسی و انتخابات وزارت کشور خطاب به فرمانداران سراسر کشور گفت: یقین بدانید اگر در آستانه انتخابات احساس شود فرمانداری به سمت کاندیدایی گرایش دارد و ممکن است سلامت انتخابات خدشه دار شود شب انتخابات هم که باشد این فرد را تغییر خواهیم داد

به گزارش خورنا عبدالله مرادی در نشست فرمانداران و مدیران کل سیاسی و انتخابات ۴ استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان و بوشهر اظهار داشت: مشارکت در کنار سلامت، رقابت و امنیت به عنوان چهار مولفه اصلی انتخابات تعریف شده است.

وی بیان کرد: دولت و وزارت کشور در راهبرد مشارکت، راهبرد از پیش نوشته شده‌ای ندارد و اینکه فرمانداران انتظار داشته باشند راهبردی را وزارت کشور تهیه و در اختیار آنها قرار دهد چنین چیزی وجود ندارد چرا که راهبرد مشارکت در انتخابات را تک تک شما فرمانداران باید بنویسید.

مدیرکل سیاسی امنیتی وزارت کشور با اشاره به اینکه فرمانداران باید راهبرد مشارکت با استفاده از حلقه‌های میانی برای جذب آرای مردم را بنویسیند، ابراز کرد: مسئله مشارکت با نگاه حلقه‌های میانی رای ساز مورد توجه باشد.

مرادی افزود: باید تلاش کنیم و از همه اقشارهای مختلف میانی برای حضور حداکثری در پای صندوق رای هم به عنوان رای دهنده و هم انتخاب شونده دعوت شود و هیچ سازمانی نباید در مشارکت حداکثری در انتخابات مغفول بماند.

وی ادامه داد: نکته‌ای که باید مد نظر باشد اینکه مشارکت تنها وظیفه وزارت کشور نیست و همه دستگاه‌های اجرایی باید به میدان بیایند و برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پایان سال وظیفه بپذیرند که ساز و کار استفاده از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها در عرصه انتخابات مشخص شده است.

مدیرکل سیاسی امنیتی وزارت کشور با اشاره به اینکه باید در شورای اداری استان و شهرستان این مهم مورد توجه باشد، افزود: موضوع مهم جهاد تبیین نباید به فراموشی سپرده شود و رای دهی مردم باید آگاهانه باشد زیرا ضعف بزرگی که وجود دارد اینکه رای دهی هیجانی، طایفه‌ای و جفرافیایی است که بر رای دهی سیاسی غالب شده و باید در این خصوص با مردم صحبت کنید.

مرادی عنوان کرد: اجازه ندهید کاندیدای انتخابات وعده‌های محقق ناشدنی بدهند که همین موضوع امروزه نارضایتی‌ها را افزایش داده است و روی مسئله رای دهی آگاهانه مردم و وعده‌های محقق شدنی کاندیدا کار شود.

وی با اشاره به اینکه در گفت و گو با جریانات سیاسی هیچ خطکشی سیاسی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نداشته باشید، گفت: درب دفتر فرماندار بر روی گروه‌های مختلف سیاسی باز باشد و در محل کارتان با همه آنها گفت و گوی موثر و حداکثری داشته باشید.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خواستار ایجاد ارتباط موثر فرمانداران با شورای تامین شد و گفت: از همین امروز با مجموعه شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات برای همگرایی بیشتر جلسه داشته باشید.

مرادی به در پیش بودن ماه‌های محرم و صفر اشاره و عنوان کرد: در آستانه ماه محرم و صفر از ظرفیت این دو ماه برای پالایش روحی و اخلاقی و دینی در جامعه استفاه شود.

وی با تاکید بر سلامت در انتخابات ادامه داد: همانطور که مسئله مشارکت در انتخابات مهم است مسئله سلامت انتخابات نیز حائز اهمیت است و به فرموده مقام معظم رهبری تک تک رای مردم حق الناس است.

مدیرکل سیاسی امنیتی وزارت کشور خطاب به فرمانداران گفت: هیچ‌گونه سوءگیری انتخاباتی نسبت به کاندیداهای احتمالی و نمایندگان کنونی از فرمانداران پذیرفتنی نیست چرا که وظیفه داریم انتخابات را در سلامت کامل برگزار کنیم.

مرادی از فرمانداران خواست از هرگونه رفتاری که شائبه انتخاباتی ایجاد می‌کند و در موضع تهمت قرار می گیرند پرهیز کنند.

وی فرمانداران را به پرهیز از شرکت در جلسات انتخاباتی توصیه کرد و گفت: یقین بدانید اگر در آستانه انتخابات احساس شود فرمانداری به سمت کاندیدایی گرایش دارد و ممکن است سلامت انتخابات خدشه دار شود شب انتخابات هم که باشد این فرد را تغییر خواهیم داد و مجددا توصیه می شود فرمانداران رفتاری نداشته باشند که در معرض اتهام قرار بگیرند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در پایان با اشاره به موضع گیری وزارت کشور در انتخابات پایان سال گفت: وزارت کشور متولی هیچ جریان خاص سیاسی در انتخابات اسفند ماه سال جاری نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *