اتصال ۳ هزار فروشگاه در خوزستان به طرح کالابرگ الکترونیکی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از اتصال سه هزار فروشگاه در این استان به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: کالابرگ الکترونیکی به چند قلم کالای اساسی شامل ماکارونی، پنیر، شیر کم چرب، شکر، مرغ و گوشت منجمد، قند و حبوبات تعلق می گیرد.

به گزارش خورنا حمیدرضا فلاح با اعلام این خبر توضیح داد: در ۳۰ شهرستان نزدیک به سه هزار فروشگاه به تجهیزات مرتبط با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز شده اند و قرار بر این است برای رفاه حال شهروندان به ازای هر ۵۰ هزار نفر ۱۵۰ عامل کالابرگ معرفی شود تا هر عامل بتواند۱۲۰ خانوار را پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه در دهستان‌ها نیز دو تا سه عامل کالا برگ به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده اند؛ ادامه داد: در مرحله اول افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی که در مرحله نخست مشمول این طرح بوده اند که می‌توانند به صورت اختیاری از مزایای آن استفاده کنند.

رئیس سازمان صمت خوزستان بیان کرد: برای توسعه و گسترش این طرح در بین سه دهک کم درآمد جامعه، سیاست‌های تشویقی مانند افزایش ۲۰ درصدی یارانه برای استفاده از کالابرگ نیز اعمال شده است. یعنی به ازای هر ۳۲۰ هزار تومان خرید؛ دولت مبلغ ۸۰ هزار تومان به عنوان پاداش خرید الکترونیکی هدیه می‌دهد در واقع یارانه از ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

فلاح گفت: عاملان در سه رسته خواربار فروش، لبنیات، مرغ و گوشت می‌توانند درخواست کارتخوان فروشگاهی متصل به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی دهند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تعداد فروشگاه افزایش و مشکلات این طرح برطرف شود افزود: در حال حاضر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند افق کوروش، رفاه، محسن، دیلی مارکت، جامبو، شهر خرید و اتکا به کارتخوان متصل به سامانه طرح کالابرگ الکترونیکی مجهز و در حال توزیع همه اقلام هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در پایان گفت: ازشهروندان‌محترم خواهشمندیم درصورت مشاهده تخلف مراتب را با شماره تلفن ۱۲۴ و یا ادارات تعزیرات و یا معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان درمیان بگذارند