یک مقام مسئول: ساختمان‌های زیر آب رفته در روستای تلخاب مسجدسلیمان قدیمی نیستند

مسئول حقوقی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران خبر قدیمی بودن ساختمان‌های زیر آب رفته در روستای تلخاب تاج الدین مسجدسلیمان را تکذیب کرد.

به گزارش خورنا شهرام محتشم خانی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مربوط به روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر شهرستان مسجدسلیمان است که کار‌های مربوط به نقشه برداری و کاداستر اراضی قبل از تملک زمین‌ها و آبگیری سد گتوند انجام شده است.ساختمان‌های زیر آب رفته در روستای تلخاب مسجدسلیمان قدیمی نیستند

وی با بیان اینکه ۲۹ واحد مسکونی در این روستا وجود دارد، افزود: بهای ۲۸ ساختمان به مالکان پرداخت شده و خالی از سکنه بودند، ولی بهای یک ساختمان به دلیل اختلاف در مالکیت پرداخت نشده است و اهالی در آن سکونت داشتند.

محتشم خانی با اشاره به اینکه اهالی منطقه از غیر قابل سکونت بودن ساختمان‌ها آگاهی داشتند، ادامه داد: ساختمان‌هایی که تصاویر مشاهده می‌شوند، پیش از این وجود نداشتند و مستندات نبود این منازل و تملک ساختمان‌های قبلی موجود است و هر مرجع ذیصلاحی که درخواست کند، اسناد را ارائه خواهیم کرد.

این مقام مسئول قدیمی بودن و قدمت بیش از ۸۰ سال ساختمان‌ها در روستای تلخاب تاج الدین بخش عنبر شهرستان مسجدسلیمان را تکذیب و اضافه کرد: ساختمان‌ها در سال‌های اخیر ساخته شده اند و افرادی که با خبرنگار مصاحبه داشتند، پیش از این ساکن منطقه نبودند.

وی گفت: دولت برای این افراد نمی‌تواند کاری انجام دهد، زیرا در یک زمانیکه سد آبگیری شد، پس از فروکش کردن آب در محلی که اراضی آن متعلق به خودشان نیست و می‌دانستند زیر آب خواهند رفت، اقدام به ساختمان سازی کردند.

محتشم خانی می‌گوید: باوجود هشدار‌ها و اعلام به سازندگان برای خودداری به ساخت و ساز و همچنین درخواست از مراجع ذیصلاح برای جلوگیری از ساختمان سازی‌های غیر مجاز، اقدام به ساخت مسکن کردند.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت نیرو متولی جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز نیست و دستگاه‌های مربوط با این موضوع باید ورود کنند، افزود: مستندان درخواست برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌ها موجود است و آماده ارائه آن‌ها به دستگاه‌های ذیصلاح هستیم.