یک نماینده مجلس: آمارهایی که رئیسی ارائه می‌دهد واقعی نیستند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه آمارهایی که رئیسی ارائه می دهد‌ واقعی نیستند افزود: وضعیت سفره مردم به هیچ عنوان خوب نیست و به کارمند، کارگر و کسبه خرد فشار وارد می‌شود. در حال حاضر شرایط به این صورت شده که وضع عده‌ای پولدار هر روز بهتر می‌شود اما در مقابل طبقه متوسط به پایین، در حال از بین رفتن است.

به گزارش خورنا محمدرضا رضایی کوچی درباره اینکه چرا تاکنون دولت آمار تورم فروردین ماه سال جاری را منتشر نکرده است به مُنیبان گفت: دولت باید خودش پاسخ دهد که چرا آمار مربوط به تورم فروردین ماه سال جاری را منتشر نمی‌کند اما این اقدام خوب نیست.

او افزود: به این معنی که گرانی مسکن و افزایش قیمت مسکن منجر به این شده که دیگر کسی فکر گذشته را نکند. در حقیقت به دلیل اینکه مسکن ساخته نمی‌شود، قیمت مسکن افزایش پیدا می‌کند و این افزایش قیمت به اندازه‌ای است که کسی جرأت انتشار آمار واقعی را ندارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به راه‌حل‌هایی برای خروج از وضعیت فعلی اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن تصریح کرد: تولید مسکن و به عبارتی تعادل میان عرضه و تقاضا به راحتی می‌تواند قیمت آن را کاهش دهد. البته در حال حاضر کسی به دنبال تولید مسکن نمی‌رود.

رضایی کوچی در واکنش به اظهارات اخیر رئیسی مبنی بر اینکه همه شاخص‌های اقتصادی مثبت هستند، خاطرنشان کرد: باید به سفره مردم نگاه کرد. در حال وضعیت خوب نیست و به کارمند، کارگر و کسبه خرد فشار وارد می‌شود. در حال حاضر شرایط به این صورت شده که وضع عده‌ای پولدار هر روز بهتر می‌شود اما در مقابل طبقه متوسط به پایین، در حال از بین رفتن است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه بنابراین شاخص‌هایی که رئیسی اعلام کرد واقعی نیست، یادآور شد: آمارهای که به رئیسی میدهد، واقعی نیستند.