دزدان گاوصندوق‌ های منازل اهواز در تهران دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی خوزستان از دستگیری و انهدام اعضای باند سارقان حرفه‌ای گاوصندق‌های منازل اهواز در استان تهران خبر داد و اعلام کرد: کارشناسان ارزش اموال به سرقت رفته مالباختگان را در این سرقت‌ها حدود ۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گزارش خورنا سرهنگ سیروس دریکوند با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال از گاوصندوق منزل شخصی در شهرستان اهواز، کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی صحنه جرم در محل حضور یافته و تحقیقات تخصصی خود را آغاز کردند.

وی افزود: کارآگاهان پایگاه غرب پلیس آگاهی ضمن حضور در صحنه سرقت و بررسی فنی و تخصصی دریافتند که سارقان به صورت تیم ۳ نفره پس از ورود به منزل در حدود یک ساعت گاوصندوق را تخریب و طلاجات و محتویات آن را به سرقت برده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات پیچیده و هوشمندانه هویت و محل اختفا اعضای باند ۳ نفره سارقان را در استان تهران شناسایی و پس از هماهنگی و اخذ نیابت قضائی طی عملیاتی منسجم و ضربتی آنان را دستگیر و به پلیس آگاهی استان خوزستان انتقال دادند.

وی عنوان داشت: از متهمان یک قبضه کلت کمری به همراه ۲ تیغه خشاب و ۷۳ عدد فشنگ، تعدادی فشنگ مشقی و جنگی، اسپری فلفلی، شوکر برقی، ۲ تیغه چاقو و قمه، حدود ۵۰۰ گرم طلای سرقتی، ۱۳ عدد ساعت مچی، یک‌دستگاه تلفن همراه آیفون ۱۳، دو دستگاه رایانه همراه، یک‌دستگاه ترازوی توزین طلاجات، برچسب تغییر ارقام خودرو و جعبه ابزار مخصوص بازکردن قفل درب کشف شد.

سرهنگ دریکوند بیان داشت: متهمان در مواجه با مستندات مستدل پلیس به ۳ فقره سرقت منزل اعتراف کردند که کارشناسان ارزش اموال بسرقت رفته مالباختگان را حدود ۹۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان خوزستان خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.