سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور/ عدم پرداخت حقوق معلمان ربطی به نبود منابع ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۲۰۰ هزار معلم حق‌التدریسی، نهضتی، سرباز معلم، پیش دبستانی و غیر انتفاعی داریم که در قالب ماده ۲۸ باید ساماندهی شوند، گفت: غیر از این تعداد، ما به ۱۰۰ هزار معلم دیگر هم نیاز داریم. بنابراین اگر همه آنها در آزمون ورودی قبول شوند، باز هم وزارتخانه باید فکری برای کمبود معلم داشته باشد.

به گزارش خورنا رضا حاجی پور در رابطه با حقوق معلمان به شفقنا گفت: برای اینکه مساله واریز حقوق معلمان و مشکلی که در عید پیش آمد دوباره تکرار نشود، نیاز است که وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه، حداقل دو هفته مانده به پایان ماه به فکر تامین منابع و رفع مشکلات باشند؛ چرا که معلمین جایگاه بالا و تاثیر بسیار زیادی بر جامعه دارند بنابراین باید با حفظ جایگاه معلمین جامعه را حفظ کنیم.

وی در ادامه افزود: عده‌ای دلیل عدم پرداخت حقوق معلمان را به نبود منابع ربط می دهند که من آن را قبول ندارم؛ در تعطیلات نوروز ۸ هزار میلیارد تومان را از کجا آوردند که واریز کردند! بنابراین این بودجه از قبل بوده و می‌توانست اجازه برداشت آن را از رئیس جمهور بگیرند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با کمبود معلم در کشور، گفت: ما ظرفیت های زیادی داریم که با توجه به منویات مقام معظم رهبری، از طریق دانشگاه فرهنگیان باید دوره های لازم را ببینند و قابلیت کلاس داری و معلمی را داشته باشند تا بتوانند در کلاس های درس آن چه را که دانش آموزان انتظار دارند در مقاطع مختلف برآورده کنند.

حاجی پور در پایان یادآور شد: ما حدود ۲۰۰ هزار معلم حق‌التدریسی، نهضتی، سرباز معلم، پیش دبستانی و غیر انتفاعی داریم که در قالب ماده ۲۸ باید ساماندهی شوند و بعد از پذیرش آنها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان دوره‌های لازم را ببینند. این ۲۰۰ هزار نفر در حال حاضر مشغول به کار هستند و غیر از این تعداد، ما به ۱۰۰ هزار معلم دیگر هم نیاز داریم. بنابراین اگر همه این ۲۰۰ هزار مفر در آزمون ورودی قبول شوند، باز هم وزارتخانه باید فکری برای کمبود معلم داشته باشد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *