مرگ دومین قلاده پلنگ طی یک ماه گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد!

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از مرگ یک قلاده پلنگ جوان دیگر در این استان به دلایل نامعلوم خبر داد و گفت: این پلنگ جوان در منطقه حفاظت شده دنا تلف شده است.

به گزارش خورنا و به نقل اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد اسلام جاودان خرد با اعلام این خبر توضیح داد: عصر امروز پنجشنبه ۱۷ فروردین ماه، گزارش مردمی مبنی بر تلف شدن یک پلنگ در محدوده تنگ کلنجه واقع در منطقه حفاظت شده دنا به اطلاع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا رسانده شد.

وی افزود: به مظور بررسی صحت و سقم گزارش، بلافاصله اکیپی از محیط بانان شهرستان دنا به منطقه اعزام شد که متاسفانه مشخص شد که گزارش درست بوده و یک قلاده پلنگ جوان بدون زخمی یا مشاهده ردی از آثار گلوله در بدن تلف شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا کالبد شکافی لاشه نمی‌توان در خصوص علت مرگ این پلنگ اظهار نظری داشت افزود: هم اکنون لاشه پلنگ توسط محیط بانان دنا در حال پایین آوردن به دامنه کوه است تا به مرکز استان منتقل شود.

جاودان خرد تصریح کرد: با هماهنگی که با دامپزشک صورت گرفت، پس از کالبد شکافی علت مرگ مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است ۲۱ اسفند ماه گذشته نیز یک قلاده پلنگ جوان دیگر به دلیل هاری در منطقه حفاظت شده گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تلف شده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *