عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اقدامات اهانت‌بار مانند ماست‌پاشی مسأله حجاب را تشدید می‌کند/مگر اینجا ملوک الطوایفی است که هر امام جمعه‌ای پشت تریبون قرار می‌گیرد به خودش حق می‌دهد فرمان عمل و آتش به اختیار صادر کند؟

به گزارش خورنا مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با جماران گفت: من قبلا هم عرض کرده‌ام، اصل حجاب یک مسأله شرعی قطعی است و مردم ایران هم به دلیل اعتقادات و پایبندی که به ارزش‌های اجتماعی و دینی خودشان دارند، در طول زمان حتی قبل از پیروزی انقلاب رعایت می‌کردند؛ البته شدت و ضعف داشته است. مسأله حجاب را باید از طریق کار فرهنگی و اقتاع عمومی، مثل سایر واجبات دینی ترویج کرد. متأسفانه ناشی‌گری در برخورد با پدیده کم حجابی یا بی حجابی در گذشته موجب شد که مسأله اجتماعی به یک مسأله سیاسی تبدیل شود.

وی بیان کرد: سال گذشته هم با حوادث تلخی که در این رهگذر اتفاق افتاد، رسانه‌های بیگانه و جریانات برانداز هم سعی کردند از این پوشش و محمل به عنوان ابزاری برای نشان دادن اعتراض سیاسی در سایر عرصه‌ها یا نسبت به اصل نظام استفاده کنند و آن را به نمادی در مقابله با نظام تبدیل کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: از این جهت من برخی اظهارات نسنجیده و تند روزهای اخیر، و بدتر از آن برخی اقدامات نابخردانه، سخیف و اهانت‌بار مانند ماست‌پاشی که از سوی برخی افراد تحریک شده یا مغرض صورت گرفته را نه تنها در جهت حل این مشکل نمی‌دانم بلکه معتقدم همان نگاه سیاسی به مسأله را تشدید و عده‌ای را به لجبازی وادار خواهد کرد و بستری را برای رسانه‌های معاند فراهم می‌کند.

انصاری گفت: من این روزها گاهی رصد می‌کنم و می‌بینم جریاناتی که احساس می‌کنند در اعتراضات گذشته آتش معرکه‌ای برافروخته بودند و به اتاق جنگ و فرمان برای برهم زدن آرامش اجتماعی تبدیل شده بودند و ناکام مانده‌اند، این روزها مجددا با طرح همین موضوع روی به تحریک آورده‌اند؛ تحریک جوانان، خانم‌ها و خبرسازی‌ و بزرگنمایی از برخی حوادث. دستاویزشان هم همین اظهارات نسنجیده، بسیار خشن و تند برخی از روحانیون، ائمه جمعه و مقامات غیر مسئول هست.

وی یادآور شد: اولا وقتی پای اقدام و عمل پیش می‌آید کشور قانون و مسئول دارد. اینکه هر کسی صبح از خواب بیدار می‌شود یا هر امام جمعه‌ای که پشت تریبون قرار می‌گیرد به خودش حق بدهد که فرمان عمل و فرمان آتش به اختیار صادر کند، مگر اینجا ملوک الطوایفی است که آقایان به خودشان حق می‌دهند در هر کاری دخالت عملی کنند؟! یک دفعه می‌‌خواهند تبیین کنند و مسأله حجاب را توضیح بدهند یا فلسفه حجاب را بیان کنند، با زبان درست و جذاب و با منطق صحیح بگویند. این از شئون روحانیت نماز جمعه هم هست. اما اینکه در مقام فرمانده عملیات پشت تریبون قرار بگیرند و دستور بگیر و ببند و برخورد صادر کنند، قطعا به نفع ضد انقلاب هست و کار را برای مسئولان اداره کشور هم دشوار خواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اما مسئولین امر هم باید این مسأله چند بعدی و پیچیده را به لحاظ جامعه شناسی و فرهنگی تا فرصت هست مورد بررسی قرار بدهند و راهکارهایی را پیدا کنند. البته خواهش من از جامعه زنان فرهیخته و عفیفه کشور که همیشه پاسدار عفت، حیا و بزرگ‌منشی زن ایرانی بوده‌اند، این است که سعی کنند احیانا اگر افرادی در صدد هنجارشکنی واقعی هستند و مسأله آنها آزادی پوشش و حجاب نیست بلکه به نوعی تحریک و ایجاد آشوب اجتماعی است، به نحو شایسته توضیح و تبیین کنند و فضا را برای تفاهم و درک متقابل تلطیف کنند.

انصاری در پایان تصریح کرد: در هر صورت موضوعی چند وجهی و پیچیده است و صرفا با منطق برخورد قهرآمیز، آن هم از سوی اشخاص غیر مسئول، به سامان نخواهد رسید.نداند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *