ذخایر آبی سدهای خوزستان در شرایط مطلوب است

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارندگی‌های مطلوب دو ماه اخیر گفت: شرایط آبی سدهای دز، گتوند، شهید عباسپور، کارون سه و مارون در حال حاضر مطلوب است ولی تا رسیدن به وضعیت سرریز آب و پرشدگی هنوز مقداری فاصله داریم.

به گزارش خورنا عباس صدریان‌فر امروز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی ما این است که با بارش‌های پیش‌رو به خصوص اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲، ذخایر آب سدهای خوزستان به شرایط نرمال (طبیعی) برسند.

وی در ادامه ذخایر برف در حوضه های بالادست سدهای خوزستان را نسبت به سال آبی گذشته نیز بسیار مطلوب‌تر بیان‌کرد و افزود: این ذخایر برف تاحدودی زیادی نگرانی‌ها را برای تامین آب کشاورزی استان در سال زراعی جاری و تابستان سال آینده برطرف کرده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان عنوان کرد: در مجموع ۲ میلیارد متر مکعب به ذخایر مفید سدهای خوزستان با بارش‌های مناسب امسال افزوده شده که یک میلیارد متر مکعب آن مربوط به سد کرخه است.

صدریان تصریح کرد: سد مارون در بهبهان با ۸۲ درصد بیشترین پرشدگی، بهترین شرایط را دارد و بعد از آن به ترتیب سدهای دز و کارون با ۵۳ و ۴۵ درصد پرشدگی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی در پایان گفت: بیشترین نگرانی ما در حوضه سد کرخه است که ورودی آب به سد نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۵۸ درصد کمتر است/ایرنا