کشف اسکلت یک زن خون‌آشام در لهستان + تصاویر

باستان‌شناسان اسکلت زنی را در لهستان کشف کردند که به صورت یک خون‌آشام دفن شده بود.

به گزارش خورنا و به نقل از روزنامه سان دی تایمز باستان‌شناسان در حالی اسکلت این زن را از گورستانی باستانی در لهستان کشف کرده‌اند که به عنوان یک خون‌آشام دفن شده بود. چراکه وجود داسی در زیر گلو اسکلت و یک انگشت پای قفل شده آن ( برای جلوگیری از بازگشت از دنیای مردگان) بهترین دلایل این مدعا است.

باستان‌شناسان همچنین در این کاوش دریافتند که یکی از دندان‌های این زن دچار بیرون‌زدگی بوده و در هنگام دفن نیز یک کلاه ابریشمی متعلق به طبقه ثروتمند در سر داشته است.

پروفسور داریوس پولینسکی باستان شناس و سرپرست تیم کاشف این اسکلت گفت: شکل این گور غیرمعمول است.

وی وجود داس در زیر گردن و قفل شدن انگشت شست پای چپ متوفی را نشانه‌ای از خون‌آشام بودن وی در زمان مرگ دانست و افزود: ساکنان اروپای شرقی در قرن یازدهم شروع به ترس از خون‌آشام‌ها کردند و معتقد بودند این افراد وقتی که می‌میرند راه خود را از قبرها به بیرون باز کرده و دوباره به جوامع انسانی بازمی‌گردند. بنابراین در قرن هفدهم، پس از «شیوع» آشکار خون‌آشام‌ها، آنها را با خشونت تمام اعدام و با شیوه‌های غیرمعمول دفن می‌کردند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۵ نیز باستان‌شناسان در روستای دروسکو حدود ۲۱۰ کیلومتر دورتر از محل فعلی کشف اخیر، پنج اسکلت را هم پیدا کردند که به روشی مشابه در یک گورستان ۴۰۰ ساله مدفون شده بودند.