استاندار خوزستان: دولت گذشته باعث رکود در بخش مسکن شد

استاندار خوزستان گفت: بی توجهی به بخش مسکن و رکود آن در هشت سال گذشته یکی از مشکلاتی بود که توسط دولت گذشته ایجاد شد که همین امر موجب رکود صنایع و بخش‌ خدمات و در نهایت رشد اقتصادی منفی شد.

به گزارش خورنا صادق خلیلیان امروز سه شنبه ۱ شهریورماه در حاشیه نشست شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: در این جلسه چندین مبحث از جمله ثبت‌نام‌ افراد در طرح نهضت ملی مسکن، تأمین زمین برای متقاضیان خوزستانی جهت ساخت سالانه ۷۰ هزار واحد مسکونی و پرداخت مبلغ واریزی از سوی افراد واجد شرایط مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه‌ها تقسیم کاری میان شهرستان‌ها با حضور فرمانداران مربوطه صورت پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی باید از آن‌ها گرفته و صرف ساخت مسکن شود که براین اساس هرکدام از فرمانداران در این جلسه ملکف شدند تا زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده‌ کنند.

استاندار خوزستان در مورد اهمیت ساخت مسکن در کشور گفت: ساخت مسکن سبب تسهیل در ازدواج جوانان، کاهش اجاره‌بها و تعادل در قیمت مسکن خواهد شد از این رو دولت سیزدهم این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده است.

خلیلیان ادامه داد: همچنین افزایش ساخت مسکن موجب خواهد شد که صنایع وابسته به آن که حدود ۱۰۰ رشته صنعت را شامل می‌شود فعال‌تر شوند.

وی در پایان گفت: بی توجهی به بخش مسکن و رکود آن در ۸ سال گذشته یکی از مشکلاتی بود که توسط دولت گذشته ایجاد شد؛ همین امر موجب رکود صنایع و بخش‌خدمات بود که در نهایت رشد اقتصادی منفی شد؛ بنابراین هرچه بخش مسکن توسعه بیشتری پیدا کند به رشد صنعت، خدمات و افزایش اشتغال کمک کرده‌ایم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *