نخستین مجمع خیرین امنیت‌ساز کشور در خوزستان تشکیل شد

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: مجمع خیرین امنیت ساز نمادی از مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی در سطح استان است و امیدواریم با تسری پیدا کردن آن در سایر شهرستان‌ها بتوانیم زمینه تعاملات و همکاری‌های هر چه بیشتر مردم با پلیس را فراهم کنیم.

به گزارش خورنا سردار سید محمد صالحی امروز دوشنبه ۲۹ فروردین در نشست مجمع خیرین امنیت ساز سطح استان، اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای نظم و امنیت به خصوص شهید والامقام “مصطفی رفیع‌زاده” که در روز پنجشنبه هفته گذشته در درگیری با سارقان مسلح در شهرستان ماهشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) که به نام روز اکرام ایتام و تکریم خیرین نام‌گذاری شده، افزود: به مناسبت این روز پر خیر و برکت فرصتی پیش آمد که از همه خیرین امنیت ساز تقدیر و تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه امروز خوشحالیم که توانستیم فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را تحقق ببخشیم و اولین مجمع خیرین امنیت‌ساز کشور را در استان خوزستان تشکیل دادیم، بیان داشت: مردم خوزستان همیشه ولایتمدار و گوش به فرمان حضرت آقا بودند و در این مقوله هم اثبات کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌ها و کمک‌های مادی و معنوی خیرین امنیت ساز به نیروی انتظامی در راستای انجام بهتر ماموریت‌ها، عنوان داشت: مجمع خیرین امنیت ساز نمادی از مشارکت مردم در توسعه نظم و امنیت عمومی در سطح استان خوزستان است و ان‌شالله در سایر شهرستان‌ها تسری پیدا کند و زمینه تعاملات و همکاری‌های هر چه بیشتر مردم با پلیس را فراهم کند.

سردار صالحی تصریح کرد: مقوله امنیت یک مقوله فرابخشی است و لازمه ایجاد، استمرار و پایداری امنیت مشارکت سایر دستگاه ها و خصوصاً مردم با نیروی انتظامی است تا مردم در نهایت آسایش و آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که هرکدام از سازمان‌ها و دستگاه‌ها در صورت عدم برخورداری از حمایت‌های مردمی قطع به یقین در انجام مأموریت ها و رسالتی که بر عهده دارند موفق نخواهند بود.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بیان داشت: انتظار نیروی انتظامی از مجمع خیرین امنیت ساز تنها در بحث احداثات و تکمیل بناها نیست و در حوزه فرهنگی به‌خصوص در بحث تیراندازی‌ها که امنیت عمومی را به مخاطره می‌اندازد و از مطالبه‌های جدی مردم از نیروی انتظامی است با توجه به نفوذ کلام و جایگاه اجتماعی خاصی که دارند، در این عرصه نیز ورود کنند.

وی ادامه داد: در این راستا نیروی انتظامی در سال گذشته بیش از ۴ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در سطح استان جمع آوری کردند که این امر محقق نمی‌شد مگر با ایثار، ازخودگذشتگی و جانفشانی همکاران ما که توانستند این امنیت را در سطح استان محقق کنند.

سردار صالحی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم با مشارکت، تعامل و همکاری با هم بتوانیم یک امنیت خوب و پایداری را در سطح خوزستان برای مردم خوب، فهیم و قدرشناس این استان بتوانیم رقم بزنیم.

خیرین امنیت‌ساز در سه جبهه خدمات خوبی به مردم جامعه ارائه می‌دهند

در ادامه این نشست حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرعامل مجمع خیرین امنیت ساز خوزستان نیز گفت: از سردار صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان که امکانات را ایجاد کرد تا اولین مجمع خیرین امنیت‌ساز در استان خوزستان شکل بگیرد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: نیروی انتطامی خوزستان نسبت به شکل‌گیری مجمع خیرین امنیت‌ساز همت کرده که در سه جبهه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند تا از این طریق خدمات خوبی در راستای امنیت به مردم جامعه ارائه شود.

حجت‌الاسلام خاکباز اظهار کرد: عموما در جمهوری اسلامی هر آنچه کار خارق‌العاده و خارج از برنامه اداری، دولتی و تشکیلاتی شکل می‌گیرد، عموما با خیرین است.

وی افزود: نیروی انتطامی استان نسبت به شکل‌گیری تشکلی در قالب خیرین امنیت‌ساز همت کرده که در سه جبهه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند و این موارد در سه کارگروه دنبال می‌شود تا بتوانیم خدمات خوبی در راستای امنیت مردم جامعه خصوصا استان خوزستان داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع خیرین امنیت‌ساز خوزستان اضافه کرد: البته در شاخصه‌های اجتماعی جنبه‌های متفاوت خود را دارد که در راستای کمک به مجموعه نیروی انتظامی و افرادی که باید امنیت جانی و فرهنگی آنها را تامین کند به شکلی در چارچوب موازین شرعی و قانونی اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: مباحثی همچون دوربین‌های مداربسته و بین راهی، کمک و مساعدت به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی و ترویجی برای افرادی که درصد آسیب‌پذیری بالایی دارند و … در دستور کار این مجمع است.

حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم امنیت لازم و کافی را هم در مسائل اجتماعی و هم مسائل بین‌راهی و رانندگی در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی دیگر داشته باشیم، عنوان کرد: آغاز به کار این مجمع همزمان با افتتاح آن در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفته و گزارش فعالیت‌های آن به صورت ماهانه به فرماندهی نیروی انتظامی داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه این مجمع یک مؤسسه کاملا مردمی است اذعان کرد: انتظار داریم مردم و خیرین هر آنچه در توان دارند را در راستای مساعدت به بحث امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به کار گیرند و با این مجمع همکاری لازم و کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی به مراتب مهم‌تر از امنیت فرهنگی است، خاطر نشان کرد: مسائل اجتماعی همچون عفاف و حجاب، ارزش و حریت انسان‌ها، مبارزه با مفاسد اجتماعی و موارد این‌چنینی اگر نادیده گرفته شود از طریق فرهنگ هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیرعامل مجمع خیرین امنیت‌ساز خوزستان در پایان با بیان اینکه امنیت یکی از وظایف کلیدی است که اسلام بر آن تاکید بسیار کرده است یاد آور شد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر نیز موضوع امنیت است و ما در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی از طریق این مجمع از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم.