استاندار خوزستان:

توسعه اقتصادی خوزستان در گرو وجود امنیت است

استاندار خوزستان یادآور شد: رشد و توسعه اقتصادی خوزستان در گرو وجود سرمایه‌گذار است و تا زمانی که امنیت برقرار نباشد هیچ فردی حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان نیست.

به گزاراش خبرنگار خورنا از اهواز صادق خلیلیان امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه کشفیات سلاح و مهمات غیر مجاز در خوزستان گفت: کشور ایران در دنیا وضعیت بی‌بدیل و ژئوپلتیکی دارد و در سطح منطقه و جهان نیز یکی از بازیگران مهم و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در حال طی کردن یک توسعه همه جانبه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است اظهار کرد: این مسیر باید به همراه توسعه عدالت و امنیت طی شود چراکه امنیت شرایط لازم برای تداوم رشد و توسعه هر کشوری را فراهم می‌کند.

استاندار خوزستان برقراری امنیت را وظیفه حاکمیت دانست و یادآور شد: رشد و توسعه اقتصادی خوزستان در گرو وجود سرمایه‌گذار است و تا زمانی که امنیت برقرار نباشد هیچ فردی حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان نیست که این مسئله باعث افزایش بیکاری، کاهش رفاه و ناامنی بیشتر می‌شود.

خلیلیان ضمن اشاره به نقش مردم در برقرار امنیت گفت: ما همه یک خانواده با اهداف مشترک هستیم و بزرگان و سران عشایر باید در کنار مسئولین در زمینه تحقق توسعه و رشد کشور نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگی سازی نیز نقش مهمی در برقراری امنیت دارد اظهار کرد: فرهنگ یکی از زیربناهای اساسی هر جامعه‌ بوده و خوشبختانه نظام و قانون اساسی ما که مبتنی بر دین مقدس اسلام است به ابعاد مختلف امنیت توجه کامل دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: برقراری امنیت با وجود اسلحه در جامعه امری غیر ممکن است و ارگانهای ذی‌ربط باید در زمینه دادن مجوز سلاح بازنگری‌هایی را داشته باشد.

خلیلیان ضمن اشاره به استفاده از اسلحه در مراسمات گفت: بزرگان و سران عشایر باید به همراه رسانه‌ها در این زمینه ورود کرده و با فرهنگ سازی مناسب به چنین معضلی در سطح استان پایان دهند.

وی گام اول برای جمع‌آوری اسلحه در خوزستان را جلوگیری از قاچاق آن به درون استان دانست و عنوان کرد: طرح انسداد فیزیکی و کنترل هوشمند مرزها که از دو ماه پیش صورت گرفته است می‌تواند از قاچاق ۷۰ درصد سلاح به درون خوزستان جلوگیری کند.

استاندار خوزستان در پایان اظهار کرد: حمل سلاح و تیراندازی هوایی در مراسمات و محلات استان به معنای سلب امنیت عمومی جامعه است و برای رفع آن باید در کنار انجام اقدامات فرهنگی مناسب به صورت قانونی هم برخورد‌های لازم صورت بگیرد.