وزیر بهداشت: هزینه‌های درمانی مادران باردار رایگان می‌شود/ کاهش جمعیت آینده ایران را تهدید می‌کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قول می دهیم که هزینه های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

به گزارش خورنا دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستانهای آزادشهر و رامیان با بیان اینکه رشد جمعیت کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد اظهار کرد: در کرونا رنگبندی شهرها شامل قرمز، نارنجی، زرد و آبی است اما در رشد جمعیت در وضعیت قرمز قرار داریم و رشد جمعیت به پایین ترین حد رسیده است.

وی بیان کرد: در وزارت بهداشت حتما برای رشد جمعیت، تسهیلاتی را ارائه می کنیم. قول می دهیم که هزینه های بهداشتی و درمانی مادران باردار را رایگان کنیم و چنانچه مادر بارداری فاقد پوشش بیمه است، رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

وزیر بهداشت خطر آینده برای کشور را کاهش رشد جمعیت و کمبود نیروی انسانی دانست و گفت: نیروی انسانی،  پیشران توسعه و شکوفایی کشور است و سیاست های جمعیتی یکی از اصلی ترین برنامه های وزارت بهداشت خواهد بود.

گفتنی است وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر روز جمعه هیات دولت به استان گلستان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور وارد شهرستانهای آزاد شهر و رامیان شد.