تصویب شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ در خوزستان

نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خوزستان با دو دستورکار تصویب شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ و نیز تسهیلات تبصره ۱۸ تولید و اشتغال امروز چهارشنبه چهارم اسفند ۱۴۰۰ در استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در پایان این نشست مهرداد نیکو رئیس سازمان ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﯾﺰﯼ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎن در جمع خبرنگاران گفت: خوزستان سومین استان صنعتی کشور است و از نظر استقرار صنایع بزرگ رتبه اول کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد ارزش افزوده استان خوزستان از طریق صنایع بزرگ تامین می شود اظهار کرد: این صنایع به دلیل استفاده از منابع، نیروی انسانی و زیر ساختهای استان باید به یکسری مسئولیت‌های اجتماعی نیز متعهد باشند که اگر چه در گذشته فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌اند ولی این فعالیت‌ها بدون برنامه و نظارت بوده است.

نیکو ضمن اشاره به تصویب شیوه‌نامه مسئولیت اجتماعی شرکتهای بزرگ در خوزستان گفت: اجرای این شیوه نامه باعث می‌شود که منابع شرکت‌های بزرگ استان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی به صورت هدفمند و با برنامه در جهت توسعه جوامع پیرامون شرکت‌ها و نیز کل استان مصرف شود.

وی در پایان گفت: دستورکار دوم جلسه نیز در مورد حل مشکل سرمایه ثابت و در گردش صنایع راکد استان بود که برای رفع این مشکلات در جلسه قبلی ۷۰۰ میلیارد تومان و در جلسه امروز نیز ۶۷۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ به تصویب رسید.