سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

بستری ۵۷ بیمار کرونایی اینتوبه در خوزستان/ کادر درمان نیاز به حمایت دارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بستری ۵۷ بیمار کرونایی اینتوبه در خوزستان خبر داد و گفت: در حال حاضر سیر مراجعات به مراکز درمانی استان نسبت به قبل از شروع پیک ۱۰ برابر شده است.

به گزارش خورنا دکتر محمدحسین سرمست امروز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونا در خوزستان گفت: خوشبختانه اکنون بیشتر بیماران کرونایی استان به صورت سرپایی در بخش تریاژ درمان می شوند و در منزل به درمان خود ادامه می دهند بطوریکه در شبانه روز گذشته از هفت هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی استان شش هزار و ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی از بستری ۹۸ نفر در بیمارستانهای استان طی شبانه روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۶۰ نفر در بخش های عادی و ۲۶۲ نفر در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همچنین اکنون ۵۷ بیمار اینتوبه ای در استان داریم که باید مراقبت های لازم از آنها انجام شود.

سرمست ضمن تاکید بر لزوم حل مشکلات کادر درمان و بهداشت استان گفت: لازم است که مدیران ارشد استان علاوه بر تامین تجهیزات، از مجموعه کادر بهداشت و درمان که شبانه روزی در حال تلاش هستند نیز حمایت روحی و کلامی داشته باشند چراکه این موضوع باعث افزایش روحیه آنها و کیفیت خدمت رسانی را به دنبال دارد.

وی حفاظت شخصی از جمله ماسک زدن و عدم شرکت در تجمعات و واکسیناسیون را مهمترین اقدام در برابر بیماری کرونا دانست و بیان کرد: مراکز بهداشتی ما واکسن های متنوعی را در اختیار دارند و از شهروندان تقاضا داریم که هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، پنج شهرستان نارنجی و هشت شهرستان زرد کرونایی هستند.