رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

خوزستان کمبود تراکتور دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: خوزستان نیازمند یک خط تولید تراکتور و ماشین‌آلات با کیفیت کشاورزی است چراکه علیرغم وجود حدود ۲۹ هزار تراکتور در این استان ولی نیاز واقعی ما بیش از ۵۰ هزار دستگاه است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز خدارحم امیری زاده در نشست خبری عصر امروز جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه سومین روز نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات کشاورزی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان به دلیل قدرت بالایی که برای تولید محصولات کشاورزی در طول چهار فصل دارد لذا نباید هیچ کمبودی از لحاظ ماشین‌آلات کشاورزی داشته باشد چرا که بخشی عمده‌ای از عملیاتهای کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در این استان به صورت مکانیزاسیون انجام می‌گیرد.

وی در ادامه از جذب بیش از دو هزار و ۶۷۷ دستگاه تراکتور طی دو سال اخیر در استان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت بیش از ۹۰ دستگاه کمباین و بیش از سه‌هزار و ۲۱۱ دستگاه ادوات کشاورزی مهم و استراتژیک مورد نیاز کشاورزان نیز جذب شده است که این ارقام در تاریخ خوزستان بی‌نظیر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان یادآور شد: خوزستان نیازمند یک خط تولید تراکتور و ماشین‌آلات کشاورزی با کیفیت است چراکه علیرغم وجود حدود ۲۹ هزار تراکتور در این استان ولی نیاز واقعی ما بیش از ۵۰ هزار دستگاه است.

امیری زاده ضمن اشاره به وجود دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در خوزستان گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار این اراضی کشت و مابقی آن غیر فعال است.

وی افزود: البته با همین سطح زیر کشت نیز می‌توانیم در صورت وجود شرایط مناسب، تا سال ۱۴۰۴ میزان تولیدات سالانه کشاورزی استان را از رقم کنونی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ۲۶ میلیون تن برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان از اجرایی شدن فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح نیز توسط وزارت نیرو تخصیص آب پیدا کرده و تا سال ۱۴۰۱ از طریق فاینانس داخلی و خارجی تامین بودجه و اجرایی می‌شود.