وزیر میراث فرهنگی:

سیستم ناکارآمد اداری مانند اختاپوس روی کشور افتاده است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پاشنه آشیل دولتها با توجه به تجربه چهل سال گذشته سیستم ناکارآمد و بازدارنده‌ی اداری است که مثل اختاپوس روی کشور افتاده و امکان تصمیم‌گیری‌های جدی را از مدیران سلب کرده است.

به گزارش خورنا سیدعزت‌الله ضرغامی امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ در همایش تفویض اختیار به مدیران استانی با بیان این مطلب افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بخش‌هایی از موانع و ایستگاه‌های اعطای مجوز را حذف کرده و صرفاً اعلام متقاضی در سامانه، به معنی مجوز قانونی تلقی می‌شود و نظارت وزارتخانه در این حوزه به صورت «پسینی» است.

وی ادامه داد: همچنین اقدامات عملی برای تفویض اختیارات بخش‌هایی از مأموریت‌های ستاد وزارتخانه نیز به مدیران استانی آغاز شده است و در کارگاه آموزشی امروز نیز معاونت‌های تخصصی موارد تفویضی را تشریح و آموزش‌های لازم را به مدیران استانی دادند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: مدیران استانی باید از اعتماد وزارتخانه، به نحو مطلوبی استفاده کنند و با نظارت دقیق و در جهت رضایت حداکثری مردم و متقاضیان، مأموریت‌های جدید را به خوبی انجام دهند.

ضرغامی بیان کرد: همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و آحاد مردم در سراسر کشور، ضابطان اجرایی ما هستند و با اطلاع‌رسانی بموقع می‌توانند مدیران وزارتخانه را در انجام وظایف‌شان یاری کنند.

وی در پایان گفت: ستادهای نوروزی وزارتخانه در استان‌ها با همکاری همه‌ی مسئولان استانی وظیفه دارند، تمام ظرفیت‌های موجود برای معرفی جاذبه‌های استانی، ارائه‌ی تسهیلات گردشگری و ایجاد خدمات و سرویس‌های لازم به مردم را بسیج و مدیریت کنند.