دهه فجر ۵۹۴ پروژه عمرانی در خوزستان افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان از افتتاح ۵۹۴ پروژه عمرانی با اعتبار بیش از ۶ هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در طول دهه فجر خبر داد.

به گزارش خورنا محمد خانچی امروز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ با اعلام این خبر تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۳۲۲ پروژه روستایی و ۲۷۲ پروژه شهری است که در سراسر استان افتتاح می‌شوند.

وی افزود: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های شهری پنج هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه‌های روستایی یک هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است و در مجموع شاهد هزینه‌کرد شش هزار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در این پروژه‌ها هستیم.

معاون استانداری خوزستان بیان کرد: با افتتاح این ۵۹۴ پروژه در دهه فجر امسال شاهد اشتغال‌‌زایی برای پنج هزار و ۷۶۴ نفر خواهیم بود.

خانچی تصریح کرد: پروژه های حوزه برق دو هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، حوزه پتروشیمی یک هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و حوزه آب و فاضلاب نیز با اعتباری بالغ بر ۶۶۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح میان شهرستان‌های استان، عنوان کرد: از نظر تعداد پروژه آماده افتتاح، شهرستان اهواز با تعداد ۶۴ پروژه دارای بیشترین پروژه و پس از آن نیز دزفول با تعداد ۵۷ پروژه و باغملک با ۴۴ پروژه دومین و سومین شهرستان دارای بیشترین پروژه‌های آماده افتتاح هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در خصوص اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان‌ها، بیان کرد: شهرستان بندر ماهشهر با یک هزار میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان در رتبه اول شهرستان‌هایی است که بیشترین هزینه برای اجرای پروژه‌ها در آن انجام گرفته است و شهرستان اهواز و آبادان نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *