معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد:

مرگ بیش از ۹ هزار خوزستانی براثر بیماری کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از فوت ۹ هزار ۳۷۸ نفر در طول پاندمی کرونا در خوزستان خبر داد و افزود: تعداد بستری ها در این مدت ۸۳ هزار و ۱۹۰ نفر و حدود ۷۷۳ هزار و ۸۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز درمان شدند.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر حبیب حی‌بر در نشست خبری امروز دوشنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ۴۲ بیمارستان و شش هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی در حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی از فوت ۹ هزار ۳۷۸ نفر در طول پاندمی کرونا در خوزستان خبر داد و افزود: تعداد بستری ها در این مدت ۸۳ هزار و ۱۹۰ نفر و حدود ۷۷۳ هزار و ۸۴۷ نفر نیز به صورت سرپایی در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اهواز درمان شدند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین در این مدت هفت دستگاه سی تی اسکن، ۲۲ دستگاه اکسیژن ساز، پنج مخزن اکسیژن مایع و نیز ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور به ظرفیت تجهیزاتی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه شد.

حی‌بر از افتتاح چند پروژه درمانی در طول دهه فجر در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: بیمارستان محلی شهرستان حمیدیه و بخشهای NICU، دیالیز، CCU بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندر ماهشهر، اورژانس بیمارستان مادر رامهرمز، بخش CCU و اورژانس بیمارستان نظام مافی شوش از جمله پروژه‌هایی هستند که در این ایام افتتاح می‌شوند.

وی ضمن اشاره به مراجعه سه هزار بیمار سرپایی کرونا به بیمارستانهای استان از اول تا نهم بهمن‌ ماه گفت: تاریخ مراجعه دو هزار نفر از این تعداد در نهم بهمن بوده که نشان دهنده قدرت سرایت بالای سویه اومیکرون است.

دی در پایان با بیان اینکه شرایط اومیکرون در خوزستان بحرانی است اظهار کرد: برای مقابله با این وضعیت باید مباحث آموزشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.