رئیس مرکز بهداشت خوزستان:

پوشش واکسیناسیون در خوزستان پایین است

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: میزان پوشش واکسیناسیون در خوزستان نسبت به متوسط کشوری پایین بوده و جز شش استان کم پوشش در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز دکتر سیدمحمد علوی در نشست خبری امروز دوشنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ گفت: در یک هفته اخیر تعداد موارد بیماری کرونا ۲۰۸ درصد و تعداد بستری‌ها نیز ۲۰۴ درصد در استان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش تست‌ گیری منجر به شناسایی تعداد بیشتری از مبتلا به بیماری کرونا می‌شود اظهار کرد: در کشور ایران به ازای هر سه نفر یک تست کرونا صورت می‌گیرد که این میزان در خوزستان کمی بیشتر است ولی در کل تعداد تست‌گیری در کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته پایین‌تر است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان میزان پوشش واکسیناسیون در استان را نسبت به متوسط کشوری پایین دانست و تصریح کرد: خوزستان در این مورد جز شش استان پایین کشور بوده که علت آن نیز عدم استقبال برخی شهرهای استان نسبت به تزریق واکسن است.

علوی افزود: البته در برخی شهرهای خوزستان مانند بهبهان و اهواز پوشش نوبت اول واکسن در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۹۵ درصد بوده که این میزان نسبت به خیلی از شهرهای کشور بالاتر است.

وی ضمن اشاره به شدت همه‌گیری سویه اومیکرون نسبت به سویه دلتا کرونا گفت: از زمان شروع سویه جدید اومیکرون در استان به طور متوسط هر سه روز تعداد مبتلایان به کرونا دو برابر شد یعنی این میزان در کمتر از دو هفته رشد ۱۲ برابری در حال حاضر پیدا کرده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: عوامل اصلی ابتلا به کرونا در استان ۳۱ درصد محیط‌های خانوادگی، ۲۱ درصد مهمانی‌ها، ۱۶ درصد ترددهای مکرر درون شهری، ۱۲ درصد در محل کار، هفت درصد شرکت در مراسمات ترحیم و ازدواج و پنج درصد نیز به علت مسافرتهای بین شهری است.

علوی یادآور شد: آموزش سلامت به همراه رهگیری، مراقبت و جداسازی بیماران مثبت، تشدید نظارت بر اجرای پروتکلها در کلیه اماکن عمومی و کنترل مرزهای زمینی، دریایی و هوایی از جمله راهکارهای موثر برای کنترل هرچه بیشتر این بیماری در استان است که ضمانت اجرایی آنها نیز باید تامین شود.

وی در پایان عنوان کرد: ۱۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان هنوز هیچگونه واکسنی تزریق نکرده‌اند و ۵۴ درصد نیز در تزریق نوبت سوم واکسن تاخیر دارند.