افزایش ۲۰۸ درصدی ابتلا به کرونا در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۲۰۸ درصدی مبتلایان به کرونا طی یک هفته اخیر در خوزستان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت میزان بستری‌ها نیز ۲۰۴ درصد افزایش یافته ولی موارد مرگ تغییری نداشته است.

به گزارش خورنا دکتر محمدحسین سرمست امروز شنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان اظهار داشت: روند بیماری کرونا و سویه اُمیکرون در کشور و خوزستان سریع و فزاینده بوده که نگران کننده است.

وی افزود: تست های مثبت و شمار بستری های ما در هفته قبل روند افزایشی دارد. قطعا اگر شیوه نامه به خوبی رعایت نشود میزان بیماری و بستری ها بیشتر شده و به تبع میزان مرگ و میر صعودی خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: الان در شرایطی هستیم که هر شخص باید دستورات بهداشتی را برای سلامتی خود رعایت کند. هنوز فرصت لازم برای واکسن زدن وجود دارد زیرا خانواده ها زیاد درگیر بیماری نشده اند.

سرمست افزود: در هفته منتهی به هشتم بهمن ماه موارد بیماری ۲۰۸ درصد افزایشی بوده همچنین موارد بستری ۲۰۴ درصد افزایش یافته و موارد مرگ تغییری نداشته است.

وی بیان کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان آمادگی لازم برای ورود به پیک بیماری را دارند. توسعه تخت های بیمارستانی مدنظر است همچنین بیمارستان رازی در حال تکمیل ظرفیت است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان زرد و مابقی شهرستان ها آبی کرونایی هستند اظهار کرد: تمام بیمارستان ها از نظر ظرفیت پرسنل، تخت و تجهیزات و دارو آمادگی لازم را دارند همچنین از تجارب گذشته استفاده می کنیم تا آسیب کمتری به مردم استان وارد شود.