مشکلات برق و روشنایی اهواز روی میز شورای شهر

سی و یکم جلسه شورای شهر اهواز عصر امروز چهارشنبه ششم بهمن ۱۴۰۰ با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز در محل سالن اجتماعات این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز در ابتدای این نشست احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در نطق پیش از دستور جلسه گفت: شرکت فولاد خوزستان باید هرچه سریعتر نسبت به تعهدات خود در زمینه تامین سازه‌های فولادی به سرقت رفته پل ششم اهواز اقدام کند چراکه وضعیت ایمنی این پل در حال حاضر به گونه‌ای است که هر لحظه می‌تواند به یک حادثه ناگوار منجر شود.

وی در پایان نطق خود از رئیس بنیاد مستضعفان نیز خواست که عواید ناشی از فروش املاک بنیاد را در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید شغل در استان خوزستان و به ویژه در شهر اهواز به کار بگیرد.

در ادامه محمدمهدی مطیعی رئیس کمیسیون محیط زیست و فضای سبز شورای شهر اهواز نیز بیان کرد: بعد از دو سال و نیم از شروع اپیدمی کرونا و اینکه فرآیند واکسیناسیون عمومی نیز به خوبی انجام شده است لذا مردم خواهان استفاده از فضای سبز و تفرجگاه‌های شهر هستند که باید با همکاری سازمان برق عزم جدی برای روشن سازی پارک‌ها ایجاد شود.

وی یادآوری کرد: روشن سازی پارکها نه تنها باعث امنیت بیشتر در آنها می‌شود بلکه با توجه به شرایط مطبوع آب و هوایی که هر ساله در ماههای پایانی سال با آن مواجه هستیم قابلیت استفاده از پارکهای شهر را نیز بیشتر می‌کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز در پایان ضمن تاکید بر نقش گیاه کنوکارپوس در کاهش آلاینده‌های شهری گفت: هرس گیاه کنوکارپوس در هنگامی که رشد زیاد آن امکان آسیب زدن به سیستم انتقال برق را دارد باید با مجوز شهرداری صورت بگیرد تا برخی به بهانه هرس اقدام به قطع کامل درخت نکنند.

سید ناصر مهداوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این نشست عنوان کرد: پارکها جز فضای عمومی شهر هستند که حتی پرسنل برق نیز از این فضاها استفاده می‌کنند لذا براین اساس سازمان برق باید در دریافت هزینه برق تعاملات بیشتری با شهرداری داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان برق باید در مسئله نصب کنتور با مردم تعامل بیشتری داشته باشد اظهار کرد: برخی محلات اهواز مثل اکباتان علیرغم اینکه دارای شبکه برق هستند ولی هنوز موفق به دریافت کنتور برق نشده‌اند که این مسئله چاره‌ای برای شهروندان باقی نمی‌گذارد جز اینکه به سمت استفاده غیر مجاز از برق حرکت کنند که می‌تواند برای آنها خطر برق گرفتگی را نیز در پی داشته باشد.

در ادامه سید محمدجواد رضوی رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز نیز روشنایی را علاوه بر پارکها برای کل خیابانهای شهر ضروری دانست و یادآور شد: افزایش مصرف برق در خوزستان و به ویژه شهر اهواز امری طبیعی است چرا که گرمای هوا و جمعیت در این استان به نسبت بسیاری از مناطق کشور بالاتر است.

وی در پایان ضمن اشاره به آسیب‌رسانی نوسانات برقی به وسایل خانگی شهروندان گفت: از شرکت توزیع برق درخواست داریم که پیش از شروع فصل تابستان نسبت به اصلاح و ساماندهی شبکه توزیع برق اهواز اقدام کند تا شاهد قطعی‌ و نوسانات مکرر برق در سال آینده نباشیم.

عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز در پایان این نشست بیان کرد: در یک هفته گذشته به منظور ارتقای وضعیت روشنایی سطح شهر اهواز یکسری کارهای جهادی و شبانه روزی آغاز شده است که به زودی نتیجه آن را شهروندان احساس خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین طرحی به صورت نمادین در پارکهای منتهی به جاده فرودگاه اهواز در حال انجام است که در آن با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن نه تنها سطح روشنایی این منطقه استاندارد می‌شود بلکه هوشمند سازی مدیریت مصرف نیز اعمال خواهد شد که این طرح پس از امضای تفاهم نامه با شورا و شهرداری در کل شهر نیز پیاده سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در پایان گفت: برای جلوگیری از نوسانات برقی در تابستان آینده نیز با توجه به سیاست‌های جدید وزارت نیرو در وارد کردن نیروگاههای جدید به مدار تولید بی‌گمان مشکلات اهواز در این زمینه به حداقل خواهد رسید.

بنابر این گزارش اخذ تسهیلات از سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور جهت خرید ماشین آلات مورد نیاز خدمات موتوری شهرداری و نیز اصلاح و تعیین نرخ بهای جدید برای گاری داران میدان الغدیر اهواز از دیگر دستورکارهای اصلی این نشست بود که به همراه سایر دستورکارها مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفتند.