قول مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب برای کمک به هوای پاک

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب از اجرای دو طرح بزرگ جمع‌آوری گازهای همراه نفت در حوزه مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و تصریح کرد: در این طرحها نزدیک به ۹۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در مناطق آغاجاری و گچساران و ۲۶۰ میلیون فوت مکعب گاز در مناطق اهواز و مارون برای کمک به هوای پاک جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از علیرضا دانشی عصر چهارشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح ۲۰۰۰ هکتاری بیابان‌زدایی و کاشت نهال در خوزستان گفت: ۳۵ درصد از آلاینده‌ها در خوزستان متعلق به صنایع است و مناطق نفتخیز جنوب نیز به عنوان شرکت بزرگ صنعتی مستقر در منطقه خود را برای کمک به هوای پاک مکلف می‌داند.

وی از اجرای دو طرح بزرگ جمع‌آوری گازهای همراه نفت در حوزه مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و تصریح کرد: این طرحها در دهه فجر عقد قرارداد می شوند و طی آن نزدیک به ۹۵۰ میلیون فوت مکعب گاز در مناطق آغاجاری و گچساران و نیز ۲۶۰ میلیون فوت مکعب گاز در مناطق اهواز و مارون برای کمک به هوای پاک جمع‌آوری خواهند شد.

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب ضمن اشاره به طرح ۲۰۰۰ هکتاری بیابان‌زدایی و نهالکاری در خوزستان گفت: این نهالکاری‌ها در شلمچه، خرمشهر، کریت‌کمپ، غیزانیه، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز و سایر مناطق هدف‌گذاری شده کاشته خواهند شد.

دانشی در پایان افزود: البته این گام نخست است و شرکت مناطق نفتخیز جنوب در گامهای بعدی نیز برای استقرار یک نهضت سبز در استان خوزستان تلاش خواهد کرد.