دستگیری ۲ شکارچی دراج توسط یگان حفاظت پارک ملی کرخه

رئیس اداره پارک ملی کرخه از دستگیری دو شکارچی دراج توسط یگان حفاظت این پارک خبر داد و گفت: از این شکارچیان غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری دولول و یک قبضه تفنگ بادی دوربین دار پی سی پی کشف و ضبط شد.

به گزارش خورنا محمد الوندی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه در راستای پایش مناطق مجاور منطقه کرخه جهت جلوگیری از تخلفات از جمله شکار، در روز جمعه ۱۰ دی ماه در حاشیه اراضی کشاورزی بخش فتح المبین شهرستان شوش متوجه حضور یک دستگاه خودروی سواری در حال شکار پرندگان شدند.

وی ادامه داد: سرنشینان این خودرو به محض رویت خودروی سازمانی به سرعت متواری شده که پس از طی مسافتی توسط مامورین متوقف و از آنان لاشه ۶ قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه یک قبضه سلاح شکاری دولول و یک قبضه سلاح بادی دوربین دار پی سی پی کشف و ضبط گردید. 

رئیس اداره پارک ملی کرخه در پایان بیان کرد: در این خصوص دو نفر دستگیر شدند و مستندات و صورتجلسه تنظیمی به مقام قضایی ارائه می شود.

گفتنی است دراج پرنده‌ای از تیره قرقاولان و زیر خانواده کبکیان است که در دشتها و علفزارها، کنار تالابها و در نواحی خشک زندگی می کند.