خطر استیضاح در کمین وزیر راه

نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه خود، به وزیر راه و شهرسازی هشدار دادند که در صورت تداوم بی توجهی به راه‌های استان خوزستان استیضاح از وی را کلید می‌زنند.

به گزارش خورنا و به نقل از خانه ملت سیدمجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تصادف جاده اهواز – خرمشهر گفت: روز گذشته ۴ دی ماه ۱۴۰۰، ساعت ۷.۱۵ بامداد، شاهد تکرار حادثه تلخ و جانگداز تصادف منجر به خسارت جانی بودیم که در اثر آن ۱۰ نفر از کارگران جوان در جاده خرمشهر به اهواز فوت و خانواده هایشان داغدار شدند.

اوی ادامه داد: البته این اولین حادثه نبوده و آخرین هم نخواهد بود؛ همواره در جاده‌های خرمشهر – اهواز، آبادان – اروندکنار، آبادان – قفاس همیشه شاهد تکرار حوادث منجر به فوت بوده و هستیم و به صورت میانگین هر ماه چنین حوادث ناگواری رخ می‌دهد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بارها در خصوص عدم دو بانده کردن جاده‌های استان خوزستان به مسئولان مربوطه تذکر داده و طرح سوال کردیم اما متاسفانه پاسخ‌های واهی و سطحی به ما داده شد که جلوی حوادث و تصادفات را نگرفت. لذا یک فرصت ۱۰ روزه به وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم تا ضمن تشکیل جلسه در این خصوص، کار میدانی برای دو بانده کردن و تعریض جاده های مذکور را آغاز کند که در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده کرده و برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی وارد گام بعدی مطالبه گری خود یعنی استیضاح وزیر راه و شهرسازی خواهیم شد.

محفوظی عنوان کرد: جاده‌های استان خوزستان از میادین نفتی عبور می‌کند و هیچ کمبود پولی در منطقه وجود ندارد، خوزستان صندوق پول تمام کشور بوده و زیبنده نیست از وجود جاده ایمن محروم باشد.

همچنین سید لفته احمد نژاد  نماینده مردم خرمشهر نیز در این رابطه گفت: سزاوار نیست بعد از این همه ایثارگری، شهادت و خون ریخته شده در خرمشهر و خوزستان شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری باشیم. سزاور خرمشهر و خوزستانی که بر نفت سوار هستند تکرار حوادث این چنینی در محورهای مختلف به ویژه در جاده خرمشهر و اهواز نیست.

وی ادامه داد: محور خرمشهر و اهواز، یک جاده ترانزیتی و تجاری بوده و هست لذا انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی ۳۰  سال پیش نسبت به ایمن سازی و تعریض آن اقدام می‌کرد تا امروز شاهد پرپر شدن عزیزانی که به دنبال کسب روزی برای خانواده هایشان بودند، نباشیم. این افراد شهدای کسب روزی حلال بودند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حق مردم خرمشهر و خوزستان بعد از رشادت ها و ایستادگی‌ها برای کشور در زمان جنگ شرایط کنونی نیست. توقع داشتیم به مردم این منطقه بدون آنکه مطالبه ای کنند کمک شود؛ اما هم اکنون مطالبه نمایندگان این استان شروع عملیات تعریض جاده خرمشهر – اهواز و سپس پاسخ گویی وزارت راه در قبال وقوع چنین حوادثی است. از طرفی امیداریم اعضای کمیسیون تلفیق بودجه هنگام بررسی لایحه بودجه سال آینده به وضعیت راه‌های کشور به ویژه محورهای مواصلاتی استان خوزستان توجه داشته باشند.