دُراج کشی شبانه در شوش و پارک ملی کرخه

رئیس اداره پارک ملی کرخه از کشتار شبانه پرنده حمایت شده دراج با روشهای غیر اخلاقی و به وسیله سنگ و چوب در حوزه استحفاظی شوش و پارک ملی کرخه خبر داد.

به گزارش خورنا محمد الوندی با بیان این خبر توضیح داد: در پی گزارشات مردمی مبنی بر شکار شبانه پرنده حمایت شده دراج در مزارع کشاورزی به صورت جرگه کردن و کشتار به روشهای غیر متعارف و غیر اخلاقی با چوب و سنگ، تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مامورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه قرار گرفت.

وی ییان کرد: پس از چند روز کمین، گشت و کار اطلاعاتی و همراهی و همکاری همیاران محیط زیست سرانجام یک گروه از این متهمان شناسایی و مامورین با دو اکیپ منطقه را مورد پایش قرار دادند که در ساعت ۲۰ مورخه ۱۸ آذر ماه، موتورسیکلت متهمان در حال خروج و انتقال ادوات جرم مشاهده شد.

رئیس اداره پارک ملی کرخه ادامه داد: این متهمان پس از رویت مامورین با استفاده از تاریکی شب به صورت چراغ خاموش متواری شدند که پس از جستجو و ردیابی مسیر، سرانجام موتورسیکلت آنها را که در داخل زهکش ها و نیزارها واژگون شده بود پیدا و در همان حوالی نیز یک کیسه حاوی تور و لاشه چهار قطعه پرنده حمایت شده دراج کشف و ضبط گردید

الوندی در پایان با بیان اینکه متخلفین شناسائی شده‌اند اظهار کرد: صید گروهی در ساعت‌های شب و به صورت جرگه و غیر اخلاقی چند سالی است که از سوی اهالی یکی از روستاهای شهرستان شوش مرسوم شده و علاوه بر این گروه، چند گروه دیگر نیز در این زمینه فعالیت غیر مجاز می‌کنند که با کمک همیاران محیط زیست تلاش برای دستگیری آنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خورنا دراج پرنده‌ای از تیره قرقاولان و زیر خانواده کبکیان است که در دشتها و علفزارها، کنار تالابها و در نواحی خشک زندگی می کند. این پرنده از قبرس تا هند دیده می شود و بیشتر در مناطقی زندگی می‌کند که درخت گَز می روید.