“مافیای زباله” کارگران کارخانه پردازش اهواز را خانه نشین کرد

بیش از یکسال از تعطیلی کارخانه پردازش اهواز می‌گذرد و همچنان راه اندازی این کارخانه در هاله ای از ابهام قرار دارد.

البته سازمان پسماند طی چند ماه گذشته دوبار اقدام به برگزاری مناقصه تعمیرات کارخانه کرد که در هر دو بار شرکتی برنده نشد و نوبت سوم آگهی این مناقصه نیز تا به امروز برگزار نشده است و معلوم نیست به چه دلیلی برگزاری این مناقصه متوقف شده است.

یکی از کارگران کارخانه پردازش سایت صفیره به خورنا گفت: سازمان مدیریت پسماند طی یکسال گذشته بیش از صد میلیارد ریال پروژه زباله کشی در داخل سایت صفیره واگذار کرد و هزینه های هنگفت دیگری نیز صرف نگهداری این سایت داشته است و این درحالیست که اگر کارخانه پردازش کار کند نیازی به خرج کردن این همه پول نیست.

ساسان ذوالفقاری یکی از کارگران بیکار شده این مرکز با تاکید بر نقش کارخانه در تسهیل روند دفن پسماندهای شهر گفت:  از آنجا که شهر اهواز فاقد سلول استاندارد برای دفن پسماند است وجود کارخانه پردازش برای آن بسیار حیاتیست و فعال بودن کارخانه، از هزینه های سنگین حمل زباله در محل سایت صفیره جلوگیری می کند.

اما ما متعقدیم دستان مافیای زباله در پس پرده اجازه نمی‌دهند این کارخانه راه اندازی شود چون با تحمیل هزینه های میلیاردی بر گرده شهرداری، هرآینه در حال بردن سودهای کلانی است.

این کارگر کارخانه پردازش اهواز با ابراز تاسف از سکوت نهادهای نظارتی گفت: تعطیلی کارخانه، سرقت یکجای سایت عقیم سازی، تخریب محیط زیست و موارد بسیار زیادی از این دست که رسانه ها در ماههای اخیر آنها را منعکس کردند، می‌توانست با ورود نهادهایی مثل بازرسی، دادستانی و محیط زیست شاهد وقوع آنها نباشیم، اما این اتفاقات ناگوار به راحتی جلوی چشم شهروندان رخ داد و هیچ مدیری نیز در سازمان پسماند و شهرداری بازداشت و بازخواست نشد و ما کارگران برایمان سئوال پیش آمده که این مصونیت از کجا سرچشمه میگیرد؟