آیا رضا امینی نسبت به سلامت عمومی مردم اهواز بی تفاوت است؟

زباله های زیادی در خیابان های مختلف شهر رها شده است که وقتی از دلیل آن پرسیده می شود، پاسخ می شنویم اعتصاب کارکنان خدمات شهری در جریان است، اما گویا آقای امینی وضعیت سلامت عمومی را در اولویت های بعدی خود قرار داده است.

شهردار جدید کلانشهر اهواز در اولین اقدام کاری خود شبانه از میدان مرکزی میوه و تره بار اهواز بازدید کرد.این بازدید در شرایطی انجام گرفت که طی سالهای گذشته اصولگرایانی که مدتهاست اداره شهر را به عهده گرفته اند، دو جبهه مختلف بر سر میدان میوه و تره بار را تشکیل دادند. عده ای از میدان مرکزی اهواز حمایت کرده و طرف مقابل را به رانت و فساد متهم کرده و اصولگرایان حامی میدان شیبان نیز کسبه میدان مرکزی را به انحصار و دلالی متهم میکنند.

پرداختن به مسایل فنی و سیاسی این مبحث موضوع گزارش پیش رو نیست اما از آنجا که همواره عده ای تلاش دارند تمامی مشکلات و بحران های شهر را نادیده و مسئله میدان میوه و تره بار اهواز را پر رنگ و با دادن آدرس غلط ذهن افکار عمومی از توجه به مسایل دیگر باز دارند، برخود لازم دیدیم که به شهردار متذکر شویم سلامت عمومی و رسیدگی به وضعیت مدیریتی پسماندها اولویت بیشتری از میدان مرکزی میوه و تره بار دارد.

یکی از بحرانی ترین نقاط کلانشهر اهواز سایت دفن پسماندهای این شهر می باشد که علیرغم اتفاقات و حوادث ناگوار در این مجموعه، نهادهای متولی حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی واکنش جدی نشان نداده و سبب تخریب بیشتر منابع آبی و خاکی شدند.

غارت بزرگترین سایت عقیم سازی حیوانات بلاصاحب، سرقت های سریالی از کارخانه پردازش، عدم راه اندازی این کارخانه، شیوه غیر اصولی دفن زباله ها به ویژه زباله های عفونی و… موضوعاتی بودند که شهردار اهواز میباست در اولین حضور خود این محل را بعنوان اولویت شهرداری قرار می داد، ولی گویا آوازه اختلافات جریان سیاسی اصولگرا در اهواز شهردار جدید اهواز را هم فریب داده و به ایشان با همان آدرس غلط سعی در مخفی کردن عملکرد فاجعه بار برخی مدیران مورد حمایت خود در شهرداری را دارند.

خورنا از شهردار اهواز می خواهد تا وضعیت سایت دفن پسماندهای اهواز که مستقیما با سلامت شهروندان مرتبط است را از نزدیک بررسی کرده و هر چه سریعتر با اقدامات قاطع و اساسی از آسیب بیشتر منابع آبی و خاکی و آلودگی هوا جلوگیری بعمل آورد و در جهت حفظ سلامت مردم اهواز اقدامات موثری را انجام دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس با سلام خدمت شهردار جدید اهواز مشکلات اهواز را بچه مدرسه ابتدایی هم میداند چی میباشد مشکلات پسماندها وزباله شهری میباشد کجای این کشور این همه موتورسوار زباله گرد وجود دارد تمام شهر اهواز و حومه آن دچار این زباله گردی شده است و کانال مردمی خورنا ادرس مشکل اصلی شهراهواز را جلوی پایتان گذاشته است پس جناب شهردار وقت تنگ است و بازدیدکردن بس است بایستی با عمل ثابت کرد که آن کارها دیده شود درضمن جنابعالی بایستی مشاور داشته باشی که برود مشکلات را ازنزدیک ببیند و به شما گزارش بدهد وشما هم دستور اجرا بدهید .ممنون