نگاهی به تغییر احتمالی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند: از چاله ثابت به چاه سعادت

طی روزهای گذشته با معارفه شهردار جدید کلانشهر اهواز رایزنی ها برای تغییرات در مدیران شهرداری افزایش یافته است.
سازمان مدیریت پسماند بعنوان یکی از نهادهای مهم در حفظ سلامت عمومی مردم که طی ماههای گذشته کارنامه ضعیف و غیر قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته از اولین گزینه هاییست که احتمال می رود شهردار جدید اهواز تغییرات جدی در آن را آغاز کند.
شیوه دفن غیر بهداشتی پسماندها، تفکیک و فروش پسماندهای عفونی، وضعیت نابسامان سگ های بلاصاحب، غارت سایت عقیم سازی، بکارگیری نیروهای حجمی در پست های مدیریتی، افزایش نگهداری سایت دفن پسماندهای اهواز، نظارت ضعیف بر وضعیت جمع آوری پسماندهای هشت منطقه شهر اهواز، برگزاری مناقصات استعلام بها در فرایندی پر ابهام و…از جمله مواردی هستند که باعث شده تا عملکرد شهرداری اهواز و بویژه ابراهیم نوشادی که از این تیم مدیریتی حمایت قاطع میکرد در را معرض پرسش اساسی قرار دهد که مبنای انتخاب مدیران در ارگانهایی که مستقیما با سلامت شهروندان مرتبط است چیست؟
ولی آنچه ما را دچار تعجب کرده زمزمه های جایگزین کردن معاون فعلی فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند بعنوان مدیرعامل جدید در تغییرات روزهای آتی است.
شهروندان اهوازی این روزها از زباله های رها شده در کف خیابانها شاکی و عاجز هستند و یکی از مهمترین دلایل این آشفتگی نتیجه عملکرد معاونت فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند بعنوان ناظر عالی پیمانکاران خدمات شهری در امر جمع آوری زباله، رفت و روب خیابانهاست.
معاونت فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند اصلی ترین رکن این نهاد در اجرای فعالیت هایش است و اگر امروز عده ای بر ناکار آمدی این سازمان اصرار دارند بخش زیادی از آن، به عدم توانمندی این معاونت برمی گردد و شایعه مدیرعامل شدن وی ضرب المثل از چاله به چاه را یاداور می گردد.
گفته می شود معاون فعلی سازمان مدیریت پسماند همشهری چند تن از اعضای شورای شهر اهواز است و متاسفانه احتمال می رود بازهم مناسبات قومی و همشهری بازی بر شایستگی و توانمندی افراد غلبه نماید که اینگونه رفتارها در واگذاری پست ها بر نازیباتر شدن چهره شهر و بحرانی تر شدن وضعیت پسماندهای اهواز می افزاید.