استاندار خوزستان خبر داد:

افزایش نظارت کرونایی در مرز عراق/ میانگین استفاده از ماسک در خوزستان ۴۵ درصد است

استاندار خوزستان از افزایش نظارت‌های کرونایی در مرز عراق برای جلوگیری از ورود ویروس لامبدا به استان خبر داد و تصریح کرد: میزان تست ‌‌گیری و قرنطینه خارجی‌ها در مرز عراق قوی تر از گذشته دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خورنا از اهواز قاسم سلیمانی دشتکی امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ در حاشیه نشست فوق‌ العاده ستاد مدیریت بیماری کرونا خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گزارش خیلی خوبی را در مورد آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان ارائه کرد و در ادامه نسبت به امکان ورود ویروس لامبدا از کشورهای همسایه نیز هشدار داد.

وی عنوان کرد: برای مقابله با ورود این ویروس جهش یافته به استان مقرر گردید که میزان تست گیری‌ و قرنطینه خارجی‌ها در مرز عراق قوی تر از گذشته دنبال شود.

استاندار خوزستان از کاهش سرعت ابتلا و فوتی‌های کرونایی در استان خبر داد و افزود: البته این مسئله هرگز به معنای توقف میزان ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در استان نیست بلکه سرعت موارد مذکور نسبت به گذشته تا حدی کمی کاهش پیدا کرده است.

سلیمانی ضمن تاکید بر لزوم تقویت ساز و ‌کارهای پیشگیری و درمان در استان گفت: از مردم عاجزانه تقاضا داریم در مراودات اجتماعی کمتر شرکت کنند و در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و از جمله زدن ماسک نیز تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر متوسط استفاده از ماسک در خوزستان ۴۵ درصد است در حالیکه ایده‌آل این مسئله باید ۹۵ درصد باشد.